Advies laser graveren brander aanschaf

Johanna25

Nieuw lid
7 jul 2022
2
0
Wormerland
Ik wil graag afbeeldingen op hout en bot maken, geen fotos maar kopergravure achtige dingen.
Lichte gravure zou ook prachtige zijn.
Wie heeft een idee.
Budget tot 700 circa
 

Enkhuizen

Actieve deelnemer
15 sep 2011
117
34
Ik heb de sculpfun S9 met verlengingen, air assist (luchtpomp) en LighBurn software, past ruim in je budget samen.
Ben er erg tevreden mee, krachtige laser. Ik grafeer er mee (bijvoorbeeld stelen van gereedschap) en ik snij er dun multiplex mee. Ik maak er ook naamplaatjes mee (ook "dogtags") etc. Erg leuk speelgoed.

De nieuwe s10 is net uit, deze heeft mooie upgrades gekregen (waaronder nu ingebouwde voorbereiding voor air assist) en die past mooi in je budget shorturl.at/AKMRU
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Er is nu ook de Creality CR Falcon, net uit, niet veel geld.
Als ik hem zou kopen zou ik er wel meteen een kist omheen maken en afzuiging regelen.
Zulke lasers zijn geen kattepis, dus je wil er echt voor zorgen dat je er niet aan blootgesteld wordt, laat staan in je oog krijgen.

Edit:
Die sculpfun kende ik niet, maar dat ziet er interessant uit, vergelijkbaar met die creality, maar dan al met air assist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johanna25

Enkhuizen

Actieve deelnemer
15 sep 2011
117
34
Kijk ook eens op YouTube, deze link bijvoorbeeld

De laser van de s9 kwam erg goed uit testen toen ik hem kocht.

Hij heeft ook de s10 getest

Er is ook een S20 met een veel krachtigere laser maar die is ook aardig aan de prijs, misschien een opvolger…

Keuze genoeg iig. Ze ontlopen elkaar ook niet heel veel. Maar een avondje YouTube helpt je zeker met een beter beeld krijgen.

Hou er iig rekening mee dat je wat geld achter houdt voor goede software. Ik ben erg blij met lighburn. Kost wat, maar dan heb je wel een goede tool waar je de meeste zaken mee kan die ik kan bedenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh en Johanna25

jorisvh

Post veel
Ik heb de sculpfun S9 met verlengingen, air assist (luchtpomp) en LighBurn software
ik kijk ook al een hele tijd af en toe naar een lasergraveerspeeltje.
vermits ik vooral tekst en logo’s in vectorformaat wil graveren en niet geïnteresseerd ben in snijden is resolutie voor mij belangrijker dan vermogen.
die test van de s10, die duidelijk aantoont dat die air assist voor een scherper resultaat geeft, had ik al gevonden en ik dacht dus dat ik moest doorsparen voor een s10 om een air assist te hebben.

dankzij jouw info heb ik nu de air assist als optie voor de s9 gevonden.
bedankt, @Enkhuizen!
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.