Advies lamellenfrees

Hannes

Nieuw lid
15 jan 2015
1
0
Als hobbyist kon ik tweede hands de Makita PJ7000 op de kop tikken voor €160. Ik heb hier wel over getwijfeld, omdat ik niet erg vaak lamello's nodig heb. Maar als ik ze nodig heb is het heel aangenaam werken: nauwkeurig af te stellen, degelijke stofafzuiging en geen nazinderende trillingen op m'n lijf na gebruik.

Vaak kies ik voor aankoop van (semi)professionele tweede hands toestellen. Wel uitkijken voor tot op de draad versleten machines, maar ik heb al mooie aankopen kunnen doen. Als dan blijkt dat een toestel toch mijn verwachtingen niet inlost, verkoop ik dat weer met weinig tot geen verlies.

Ciao - H
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.622
1.142
Fryslân
Ik heb een Dewalt dw682k en die bevalt me prima. Geen speling of onnauwkeurigheden op te merken. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik niet kan vergelijken met andere machines omdat dit de eerste frees is die ik heb.
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Typ voor de Bosch: bestel hem uit Duitsland! Scheelt behoorlijk. Ik heb vorige week een GCM8SJL met GTA 2600 uit Duitsland laten komen voor 'slechts' €456. Ook mijn boorhamer was €50 goedkoper door in Duitsland te bestellen.

Kijk voor de voordeligste aanbieder op eBay.de of op billiger.de ;)
Kruis heeft deze combi al een tijdje voor € 499,-. Heb je je garantie e.d. als er wat is 'om de hoek.'

Ontopic: Ik heb zelf de voorloper van de PJ7000 van Makita gehad en vond dat wel een fijne machine. Tweedehands gekocht en werkte goed. Misschien ook een idee, om Marktplaats e.d. een beetje in de gaten te houden.

Ook eventueel voor een tweedehands Lamello. Die hebben volgens mij één voordeel t.o.v. de andere merken. Je kunt er ook een Clamex frees voor kopen. Mocht je demonteerbare verbindingen willen maken met je lamellenfrees.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Kruis heeft deze combi al een tijdje voor € 499,-. Heb je je garantie e.d. als er wat is 'om de hoek.'

Ontopic: Ik heb zelf de voorloper van de PJ7000 van Makita gehad en vond dat wel een fijne machine. Tweedehands gekocht en werkte goed. Misschien ook een idee, om Marktplaats e.d. een beetje in de gaten te houden.

Ook eventueel voor een tweedehands Lamello. Die hebben volgens mij één voordeel t.o.v. de andere merken. Je kunt er ook een Clamex frees voor kopen. Mocht je demonteerbare verbindingen willen maken met je lamellenfrees.

Als je voor die prijs de machine koopt,dan kan je net zo goed een originele Lamello x kopen in kartonnen doos. Scheelt een paar euro.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Als je voor die prijs de machine koopt,dan kan je net zo goed een originele Lamello x kopen in kartonnen doos. Scheelt een paar euro.

Die prijs gaat hem wel over een afkortzaag met onderstel, niet de lamello hé. Maar idd, een originele lamello X kost bij mijn dealer 465 euro inc. btw.
 

Hein73

Actieve deelnemer
6 jan 2015
27
0
Was gisteren weer met de Ferm aan het kl**ien en man man man wat een gammel apparaat... slecht in te stellen, verschuift snel, aan-uit schakelaar blijft soms hangen. Ik weet het, alle waar naar zijn geld.

Het is nu dus een Bosch GFF22a geworden :) Binnenkort op de deurmat.
 

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Was gisteren weer met de Ferm aan het kl**ien en man man man wat een gammel apparaat... slecht in te stellen, verschuift snel, aan-uit schakelaar blijft soms hangen. Ik weet het, alle waar naar zijn geld.

Het is nu dus een Bosch GFF22a geworden :) Binnenkort op de deurmat.

Mooi blauw is niet lelijk ;) Succes er mee
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Met een simpele Google opdracht op "makita pj7000 aanbieding" vind je'm zo voor 229EUR inclusief BTW (op een site die hier al eens eerder werd aanbevolen). Dat is zo goedkoop dat ik de URL niet meer durf herhalen. Op de site in kwestie heb ik overigens de 3000mm rail van Makita gescoord voor amper 142EUR. Ik weet niet hoe ze het doen, die pino's, euh, pipo's...
 

MvD1984

Nieuw lid
11 jan 2014
12
0
Zoek nog eens, met "229 euro" als extra zoekterm toegevoegd op het eind. (Neem aan dat jimbo een reden heeft de link niet direct te plaatsen)
 
Laatst bewerkt:

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Ook ik was op zoektocht naar een lamellenfress zat eerst te denken aan een ferm of iets in die prijs in ieder geval ook door dit forum en wel meer voorbeelden op het internet toch maar niet gedaan.
Vandaag besteld een Makita 18v lamellenfrees (zonder lader en accu) als het goed is kan ik hem maandag ophalen :)

Alleen nog een vraagje die lamellen waar kun je die het beste kopen en zit daar ook nog verschil in qua kwaliteit?
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Alleen nog een vraagje die lamellen waar kun je die het beste kopen en zit daar ook nog verschil in qua kwaliteit?

Ik gebruikte eerst deze: http://www.toolstation.nl/shop/p57162
Dat is een soort triplex lamel met een glad oppervlak, werken prima maar zit soms een te dunne tussen.

Heb nu een grote doos originele lamello's: http://www.geerdinkbv.nl/producten/...dJcHheEWelDTw-mLF266FF1RmHxTnQBH4fxoCuo7w_wcB
Die zijn maatvaster en van een soort mini-OSB achtig spul (duidelijk toch?:D) geperst.

Volgens mij werken ze allemaal wel prima, als je er veel gebruikt kun je beter zo'n doos kopen. Je kunt ze ook in de bouwmarkt kopen maar dat is flink duurder.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Die blauwe Bosch is al de beste lamellofrees die ik al in handen heb gehad, vind hem zelfs beter dan het origineel(Lamello)

Dat was mijn eerste lamello frees en heeft mij eigenlijk van het lamello gedoe afgeschrikt, aanslag had speling en markeringen waren erg grof en onnauwkeurig gegoten in het metaal.
Voor een machine van €100 waarom niet, maar meer dan €400 is sterk overdreven. Het is mij nooit gelukt om daar echt aanvaardbare resultaten mee te behalen.
Een jaar later de domino gekocht voor massief (dacht ik) en die uiteindelijk alles beter en makkelijker kan, de Bosch heeft toen een jaar niet meer gedraaid waardoor ik ze weer heb verkocht.

Ik vraag mij altijd af of als ik nu een echte lamello frees had of ik die wel soms zou gebruiken ipv de domino, voor mij was het hele systeem dood maar ze komen nu uit met nieuwe systemen die interessant lijken maar of ze dat ook werkelijk zijn voor mij is niet zeker.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Ik gebruikte eerst deze: http://www.toolstation.nl/shop/p57162
Dat is een soort triplex lamel met een glad oppervlak, werken prima maar zit soms een te dunne tussen.

Heb nu een grote doos originele lamello's: http://www.geerdinkbv.nl/producten/...dJcHheEWelDTw-mLF266FF1RmHxTnQBH4fxoCuo7w_wcB
Die zijn maatvaster en van een soort mini-OSB achtig spul (duidelijk toch?:D) geperst.

Volgens mij werken ze allemaal wel prima, als je er veel gebruikt kun je beter zo'n doos kopen. Je kunt ze ook in de bouwmarkt kopen maar dat is flink duurder.
Dan lijken me die originele toch een stuk beter dan die andere, er zit dus wel verschil in zo te zien.
Maandag bij het ophalen van de machine zal ik eens kijken wat ze daar verkopen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Vraag: Goedendag. Als ik een Makita machine via de webshop www.Rotopino.nl koop kan ik deze dan ook voor de 3 jaar garantie registreren? Ik zie deze verdeler er niet bij staan. Is het mogelijk dat deze toegevoegd kan worden? als ik daar een machine koop kan ik ook niet de gratis accu registreren. mvg Benjamin Mazereeuw

Antwoord: Rotopino is geen officiële dealer van ons. Als je een machine bij hen koopt kun je deze niet registreren. Niet voor de verlengde garantie en ook niet voor de gratis accu actie. Ik adviseer je om bij een officiële dealer van ons te kopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.