Advies gevraagd

lood_recht

Nieuw lid
19 sep 2026
3
4
Tilburg
Hey allemaal, ik heb wat advies nodig.

Ik ben een beginnend houtwerker met stiekem al best veel gereedschap, ofwel zelf gekocht ofwel vanuit familie die ook veel met hout hebben gedaan. Ik mis echter alleen nog een vlakbank en nou ben ik op marktplaats bij twee verschillende uitgekomen.

De eerste is een scheppach HM2 (met spiraalas) voor 450€

De tweede is een kleiner model, een as met twee messen (moeten nog geslepen worden) en dus wel een gietijzeren blad. Het formaat trekt me eigenlijk best wel en de constructie van het blad ook. Bovendien zou deze 120€ kosten.

Ik zit niet bijzonder met het prijsverschil in mijn hoofd, maar vraag met af wat ik het beste kan doen mbt tot kwaliteit, levensduur etc.

Bijlagen

• IMG_3285.png
    IMG_3285.png
    406,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_3284.png
    IMG_3284.png
    192,3 KB · Weergaven: 10

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.996
3.275
Klein-Brabant, Vlaanderen
als die HM2 een vvd is, en die andere niet, dan is het vandikten alleen reeds het prijsverschil waard
scheppach is binnen zijn prijsklasse een goed merk
en dan heb je er nog de spiraalas bij
meld je snel aan, en laat de verkoper een demo geven

lood_recht

Nieuw lid
19 sep 2026
3
4
Tilburg
als die HM2 een vvd is, en die andere niet, dan is het vandikten alleen reeds het prijsverschil waard
scheppach is binnen zijn prijsklasse een goed merk
en dan heb je er nog de spiraalas bij
meld je snel aan, en laat de verkoper een demo geven
Scheppach is vvd idd. Ik heb zelf al wel een vandiktebank (DW733) dus daarom zou ik het met die andere ook redden. Spiraalas trekt me ook wel ja!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.