Hoi,
Ik heb plannen om een werkbank te maken.
De basis is de werktafel van workbench.be
Echter mijn tafel moet ook geschikt zijn voor het zagen met de cirkelzaag
Hieronder wat tekeningen van mijn eerste schets.

het rechter deel van de tafel moet verwijderbaar kunnen zijn (de laatste meter) Ik moet de garage ook gebruiken voor andere dingen.
Heel vaak zal het er niet af hoeven, maar het moet wel 1 a 2 keer per jaar kunnen.
Waar ik nog mee zit te worstelen is het volgende.
Hoe kan ik de zaag lineaal kantelbaar maken, zodat ik het hout eronder kan schuiven?
Ik heb de MFT nooit in het echt gezien, maar daar zit ook een soort systeem op wat dit mogelijk maakt.
Ik wil zoiets dergelijks maken, maar weet nog niet hoe.
Aangezien ik de tafel veel te duur vind, enkel om te kunnen zagen, moet er een andere oplossing zijn, toch?
Heeft iemand hier ervaring mee?
De dunnen pen wil ik in hoogte en in diepte in kunnen stellen.
op het momemt dat ik niet aan het zagen ben, wil ik niet de pin te ver uit hebben steken, vandaar dat ik hem onder de tafel wil kunnen schuiven zeg maar.
het deel van de garage wat ik kan gebruiken is 4 bij 3 en daar moet ook nog een montage tafel inkunnen van 1 bij 2 mtr.
Het kantel mechanisme aan de achterkant moet in hoogte instelbaar zijn.
Waar ik verder nog niet over uit ben, is hoe ik de bovenfrees onder het blad kan maken.
Ik heb een dewalt bevenfrees welke ik ervoor wil gebruiken, maar ook deze moet eruit kunnen voor ander werk.
Morgen zal ik eens een plattegrond erbij maken.
Verder hoor ik graag nog meer tips en trics waar ik rekening mee moet houden.
Ook zal ik eens wat foto's plaatsen van de dingen die ik al gemaakt heb.
Dat is tot op heden:
Keuken
bed
badkamer kastje
Groetjes Joost
Ik heb plannen om een werkbank te maken.
De basis is de werktafel van workbench.be
Echter mijn tafel moet ook geschikt zijn voor het zagen met de cirkelzaag
Hieronder wat tekeningen van mijn eerste schets.

het rechter deel van de tafel moet verwijderbaar kunnen zijn (de laatste meter) Ik moet de garage ook gebruiken voor andere dingen.
Heel vaak zal het er niet af hoeven, maar het moet wel 1 a 2 keer per jaar kunnen.
Waar ik nog mee zit te worstelen is het volgende.
Hoe kan ik de zaag lineaal kantelbaar maken, zodat ik het hout eronder kan schuiven?
Ik heb de MFT nooit in het echt gezien, maar daar zit ook een soort systeem op wat dit mogelijk maakt.
Ik wil zoiets dergelijks maken, maar weet nog niet hoe.
Aangezien ik de tafel veel te duur vind, enkel om te kunnen zagen, moet er een andere oplossing zijn, toch?
Heeft iemand hier ervaring mee?
De dunnen pen wil ik in hoogte en in diepte in kunnen stellen.
op het momemt dat ik niet aan het zagen ben, wil ik niet de pin te ver uit hebben steken, vandaar dat ik hem onder de tafel wil kunnen schuiven zeg maar.
het deel van de garage wat ik kan gebruiken is 4 bij 3 en daar moet ook nog een montage tafel inkunnen van 1 bij 2 mtr.
Het kantel mechanisme aan de achterkant moet in hoogte instelbaar zijn.
Waar ik verder nog niet over uit ben, is hoe ik de bovenfrees onder het blad kan maken.
Ik heb een dewalt bevenfrees welke ik ervoor wil gebruiken, maar ook deze moet eruit kunnen voor ander werk.
Morgen zal ik eens een plattegrond erbij maken.
Verder hoor ik graag nog meer tips en trics waar ik rekening mee moet houden.
Ook zal ik eens wat foto's plaatsen van de dingen die ik al gemaakt heb.
Dat is tot op heden:
Keuken
bed
badkamer kastje
Groetjes Joost