Hoi
@Inez ,
Een tweedehands machine wordt het denk ik niet, want dan moet je er wel wat kijk op hebben, zodat het waarschijnlijk een nieuwe moet worden.
Ik denk dat een hbm wel wat voor je kan zijn, al weet ik het toekomstige gebruik natuurlijk niet.
Een compacte machine, nogeenvoudig verplaatsbaar en een boortafel die je met een slinger kan verstellen. Het is een lichte machine ( motor is niet heel erg krachtig) maar boren in hout zal geen probleem zijn. Dat 'professioneel' moet je met een korreltje zout nemen trouwens.
Koop HBM 14 mm Professionele Kolomboormachine bij HBM voor de beste prijs
www.hbm-machines.com
Een kwalitatief betere machine is de huvema hu13.
Deze tafelboormachine kenmerkt zich door een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Wordt geleverd met beschermkap. Tafelverstelling met tandheugel.
ltcschaijk.nl
En ook over contimac machines zijn gebruikers over het algemeen tevreden.
Contimac Contimac Kolomboormachine ch10 13mm 750mm Contimac Kolomboormachine ch10 13mm 750mmBoorvermogen: 13 mm -Morseconus: JT33/B16 -Aantal snelheden: 5 -Snelheden: 600-2600 t/min -Dia. kolom: 60 mm -Tafelgrootte: 200x200 mm -Voetgrootte: 333x205 mm -Afstand boorkop tot tafel: 225 mm -Afstand...
www.gyzs.nl
Je kan ook nog denken aan een boorstandaard met een boormachine, maar misschien dat je zelf dat idee al hebt verlaten omdat je namelijk expliciet naar een kolomboormachine vraagt.