tja dat uiteindelijk je vrouw, die waarschijnlijk nooit achter de machine komt te staan de doorslag gaf tot aankoop

Vrij vertaald naar eigen interpretatie; "Koop nu wat jij denk wat goed is en je begon met ...... en nu zitten we op .....

maar ben het getwijfel meer dan zat. Koop je speelgoed en laten we verder gaan met.....
Zelf zeg ik altijd; 'Dat heb ik echt nodig', zonder.........
Al eerder gemeld. Hoe vaak ga je het gebruiken, ben je handig genoeg om alles in te stellen en is het een hobby of voor de boterham. Welk materiaal verwerk je doorgaans enz.. enz..
Voor gereedschap en met name voor Festool heb ik inmiddels een klein autootje uitgegeven. De keerzijde is dat ik op zoek was naar een lintzaag en in eerste instantie alleen maar de MERKEN de aandacht hadden, tot.....
Durf nu iedere lintzaag uit te dagen tot een hoogte van 23 cm met mijn 500 euro lintzaagje van HBM. Dus kom maar op met de felder en hammer op dezelfde zaaghoogte! Gaat volgens mij nog altijd hoe je een machine instelt en het lint wat je gebruikt. En na gewenning doe ik er niet langer over dan 5 min en klaar is Kees.
Inmiddels laten negen van de tien fabrikanten hun spul in China of Taiwan maken. Waarom? Anders kunnen ze niet meer concurreren op de Euro markt.
Durf ik dat te zeggen. Ja dat durf ik te zeggen.
Het is maar net met wat voor piemel je achter je machine staat.
Tis een felder of hammer dus moet wel goed zijn. Daarnaast lezende dat ze soms niet eens weten hoe zie de machine af moeten stellen en ook last van drift hebben enz...
Moraal van het verhaal.
Hebben alle kostbare Festool tools, dure veritas schaven, starrett, incra tools me een betere houtbewerker gemaakt.
Nee, want met mijn oude stanley pomp schroevendraaier, schaaf, sandvik zaag en blok haak ging het ook.
Voordeel was. Daar had ik mijn vrouw niet voor nodig om tot een beslissing te komen, de klussen werden ook geklaard en van het ruim overgebleven geld........