Dag beste forumleden! Ik heb een werkplaats van een kleine 50 vierkante meter waar ik werk als zelfstandig meubelmaker. Op dit moment gebruik ik als zaagtafel nog een DeWalt 7492 zaagtafel welke ik opgesteld heb zodat mijn werkbank als outfeed tafel fungeert. Dat heeft prima gewerkt maar ik wil graag overstappen naar een serieuzere zaagtafel of zelfs een formaat zaag. Mijn gedachte tot nu toe was dat die laatste eigenlijk niet zou passen in mijn werkplaats maar ik zie dat velen van jullie een formaatzaag stallen in een veel kleinere werkplaats.
Daarom mijn vraag; hoe zou ik in mijn opstelling het beste een formaatzaag kwijt kunnen en hoe zouden jullie de werkplaats hiervoor indelen? Ik werk zowel met plaatmateriaal (Max 305) als massief hout.
De ruimte is zo’n 10m lang, 4,75m breed en 3m15 hoog. Op dit moment staan er twee werkbanken, een van 280 bij 90 en een van 244 bij 122. Daarnaast staat er een werkbank voor mijn gereedschap en een afkortzaagtafel. Verder heb ik een Felder Lintzaag, Teknatool kolomboor en een Hammer A3-31 staan als grote machines. Daarnaast heb ik plaatmateriaal en hout tegen de wanden staan en staat ‘t al best vol.
Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Daarom mijn vraag; hoe zou ik in mijn opstelling het beste een formaatzaag kwijt kunnen en hoe zouden jullie de werkplaats hiervoor indelen? Ik werk zowel met plaatmateriaal (Max 305) als massief hout.
De ruimte is zo’n 10m lang, 4,75m breed en 3m15 hoog. Op dit moment staan er twee werkbanken, een van 280 bij 90 en een van 244 bij 122. Daarnaast staat er een werkbank voor mijn gereedschap en een afkortzaagtafel. Verder heb ik een Felder Lintzaag, Teknatool kolomboor en een Hammer A3-31 staan als grote machines. Daarnaast heb ik plaatmateriaal en hout tegen de wanden staan en staat ‘t al best vol.
Bij voorbaat dank voor het meedenken!