Advies en reacties gevraagd voor elk aspect incl hout aanschaffen voor tv meubels / battle station / bureau.

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
328
85
Rotterdam
Bedankt voor de tips! Ja ik heb wel graag die uitstraling van massief hout. Gefineerd staat me toch een beetje tegen maar toch zeker het overwegen waard!
Even voor de zekerheid: Je moet het absoluut niet vergelijken met de melamine platen uit de bouwmarkt. Die zijn over het algemeen van spaanplaat en hebben een kunststof laag met een houtprint. De genoemde fineerplaten zijn hoge kwaliteit MDF of Multiplex met een dun laagje (< 1mm) echt hout erop.

Ik was vorige week nog bij de Arnhemse Fijnhouthandel. Daar hebben ze heel veel fineerplaat op voorraad, zodat je dat in het echt kunt zien. Volgens mij was geen enkele plaat (122x244cm, 18mm dik) duurder dan €200. Ze verkopen ook reststukken en van diverse types kan je ook kwart en halve platen kopen.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.243
1.012
Enschede, Twente
Ik was vorige week nog bij de Arnhemse Fijnhouthandel. Daar hebben ze heel veel fineerplaat op voorraad, zodat je dat in het echt kunt zien. Volgens mij was geen enkele plaat (122x244cm, 18mm dik) duurder dan €200. Ze verkopen ook reststukken en van diverse types kan je ook kwart en halve platen kopen.
Als je ze bij de fabrikant bestelt (naam heb ik eerder vermeld), mag je erop rekenen dat het fineer uit dezelfde batch komt, wat het eindresultaat zeker ten goede komt.
Dat gefineerd materiaal je tegen staat is iets waar ik enkel tegenover kan stellen dat er historisch gezien fantastische meubels gemaakt zijn met fineer & recentelijk de meest waanzinnige interieurs.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.