advies aankoop elektrische figuurzaag

keesmeubelmaker

Nieuw lid
16 mrt 2022
8
0
ijsselmuiden
Hallo,


Ik ben van plan om een elektrische figuurzaag te kopen.
Ik heb er nog nooit meegewerkt maar zag hele mooie dingen die mensen er mee maken.
Nu wil ik een tweedehandse elektrische figuurzaag kopen waarschijnlijk een hegner.
Heeft er iemand tips waar ik naar moet kijken als ik er eentje ga kopen?
En is het belangrijk dat je de snelheid kan aanpassen of niet?
alvast bedankt


groeten Kees
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.387
836
70
Veldhoven
Mijn persoonlijke ervaring: Ik liep bij toeval tegen een Hegner aan. Zonder toerenregeling. De balg was verhard en derhalve gescheurd. Hoe je dat oplost, is hier genoeg over geschreven. (Ik heb domweg een nieuwe gekocht)
Ik vond de eentoerige machine tegenvallen. Heb het met een Chinese frequentieregelaar opgelost.
Gebruik hem niet zo veel als dat ik had gedacht, maar het is een fijne degelijke machine.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.387
836
70
Veldhoven
Is dat makkelijk te doen, een frequentieregelaar toevoegen?
Ik heb er "gewoon" snoer en stekkers aan geschroefd en heb hem tussen apparaat en stopcontact zitten.
Het moeilijkste is om er in China (betaalbaar) eentje te vinden die 2 x 230 als output heeft i.p.v. 3 x 380...
Ik gebruik hem ook wel voor mijn (metaal)draaibank als ik te lui ben om de snaren om te gooien.
 

Bijlagen

  • freq4.jpg
    freq4.jpg
    155,9 KB · Weergaven: 10
  • freq1.jpg
    freq1.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 11
  • freq3.jpg
    freq3.jpg
    156 KB · Weergaven: 11
  • freq2.jpg
    freq2.jpg
    139,5 KB · Weergaven: 11

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.