advertenties

Status
Niet open voor verdere reacties.

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Waarom zit de hele site opeens vol met advertenties?
Ik kijk via mobiel maar ze zijn vaak schermvullend en staan overal overheen en tussendoor.
Vroeger stond er wel wat in de banner maar nu zie ik alleen maar reclame.
 

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
395
114
Zuidoost Brabant
Waarom zit de hele site opeens vol met advertenties?
Ik kijk via mobiel maar ze zijn vaak schermvullend en staan overal overheen en tussendoor.
Vroeger stond er wel wat in de banner maar nu zie ik alleen maar reclame.

Inderdaad, je ziet door de advertentiebomen het bos niet meer... pfff dit is echt even wennen
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Ik ben nog niet lang lid, maar het eerste wat ik dacht: waar kan ik doneren zodat ik geen advertenties hoef te zien?
Feit is natuurlijk dat de mensen die dit bouwen en onderhouden ook kosten maken. Advertenties zou nou eenmaal nodig om dat in stand te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: thewieger en arjaano

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
maar het eerste wat ik dacht: waar kan ik doneren zodat ik geen advertenties hoef te zien?
Feit is natuurlijk dat de mensen die dit bouwen en onderhouden ook kosten maken. Advertenties zou nou eenmaal nodig om dat in stand te houden.
hier kan ik me wel in vinden, liever een bijdrage en dan geen advertenties

kan de beheerder van het forum misschien klaarheid brengen in de werkingskosten en dan in nodige bijdrage per lid om advertentie-loos te zijn ?
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Toen ik gisteren voor het eerst deze nieuwe site zag, schrok ik mij een hoedje. Alles anders en grote reclames die in de weg staan. Op mijn mobiel kon ik het forum niet eens normaal lezen vanwege de reclame.
Maar vandaag is het prima. Helemaal niet hinderlijk.
En het lijkt mij geen probleem om hier geld mee te verdienen. Zo’n forum kost nu eenmaal geld.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Ik heb ze maar eens even aangezet. Ziet er inderdaad te groot uit. Als er een optie is, zou ik best een bedragje per jaar willen doneren.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Op de Iphone in Safari krijg ik momenteel geen advertenties. Op de Ipad echter wel in Safari, in Firefox dan weer niet.

Voor de financiering van het forum kun je overigens ook werken met sponsoren. In ruil voor een bedrag voor een jaar een banner bovenaan het forum. Dan staat de sponsor altijd prominent bovenaan, en blijft het buikvet verbranden gewoon weg.

Dat het forum ergens van betaald moet worden is duidelijk, de nieuwe software is ook niet gratis en servers zijn prijzig, zowel huur als koop, maar er zijn wel meerdere vriendelijke oplossingen die de hinderlijke Google terreur onnodig maken.

1 forumsponsor die €300,- betaald, kan daarmee 30 leden die €10,- betalen vervangen, maar het kan natuurlijk ook naast elkaar.
Leden kunnen dan bij hun naam een sponsorvermelding krijgen dat duidelijk maakt dat ze het ondersteunen, een beetje het systeem van donateurs.

Met meer als 20.000 ingeschreven leden is het runnen van een forum meer als een hobby, daar ben ik mij van bewust, maar bijvoorbeeld BBQgenootschap.nl is recent ook op Xenforo overgestapt, en hebben keurig bovenaan een sponsor staan (twee zelfs) en hebben hiermee een advertentievrij forum wat wel erg prettig leest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Als 20.000 forumleden spontaan en zonder eisen €1,= per jaar betalen is het toch goed lijkt me?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Die bijdrage is in het verleden al eens voorbij gekomen. Als ik het me goed herinner wilde de baas Jaap daar toen niet aan.
Je zou toch 20000 afzonderlijke regels op je afschrift krijgen, moet er niet aan denken:giggle:
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Daar zijn wel oplossingen voor natuurlijk, als je via paypal collecteerd en dan uitbetaald ben je dat al kwijt :)

Maar goed, geld ophalen via leden betekend ook verantwoordelijkheid af moeten leggen. Daar heb je met reclame natuurlijk een stuk minder last van.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik zou zeker geld willen doneren om en geen reclame te zien en vooral het forum te sponseren.
Dit is altijd een bron van kennis en kunde.
 
  • Leuk
Waarderingen: thewieger

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Ik had het niet gemerkt tot het moment dat mensen er over klaagden.
Vanwege sites zoals nu.nl gebruik ik al jaren adblockers. Op dit moment uBlock Origin.

Maar een kleine donatie zou idd geen probleem zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.