Fine Woodworking Jan/Feb 2019 had een bouwplan voor een fraaie moderne interpretatie van een adirondack stoel - waarvan ik niet kan garanderen dat ie goed zit. US design patent109239 heeft de beschrijving van de oorspronkelijke stoel die wij als adirondack aanmerken (maar niet de oorspronkelijke adirondack stoel is - daarvoor moet je bij US patent 794777 kijken - goed kijken want het LIJKT niet op wat wij tegenwoordig een adirondack stoel noemen). Fine Woodworking Jul/Aug 2007 heeft een bouwplan voor een traditionele adirondack stoel. Daarvan kan ik WEL garanderen dat die goed zit. Wij hebben er twee. Het bouwplan is ook goed te volgen - afgezien van de inchmaten...
WIj maakten ze van haagbeuk. Geen handige keuze, want loeizwaar. Als ik ze nog eens zou maken zou ik ze, als de oorspronkelijke stoelen, van Red Cedar maken. Merk overigens op dat het oorspronkelijke ontwerp (794777) bedoeld was om aan het eind van het zomerseizoen te demonteren en in opslag te gaan, om het volgende jaar weer in elkaar gezet te worden.