Adapter M20 2,5 binnen naar M33 3,5 buiten

Jan51

Nieuw lid
30 nov 2020
6
0
Wie kan me helpen aan een adapter M20 2,5 binnen naar M33 3,5 buiten. Ik zoek deze om een chuck op de as van mijn draaibank te kunnen monteren.
Ik ben een beginnend draaier en zou graag naast de opspanplaat ook een chuck willen kunnen gebruiken. Ook met een tip waar deze adapter te koop is ben ik al blij. Maar misschien dat er iemand zo'n ding ergens in een laatje heeft liggen. Mijn draaibankje is een HDB 1000 van Creusen.
 

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Gewoon even met google zoeken: adapter m20 naar m33 , hier in Duitsland verscheidene aanbieders!
Volgens mij ook bij bij Baptist.
Succes ermee, Ernie
 

Jan51

Nieuw lid
30 nov 2020
6
0
Dank voor het meedenken en het aanbod. Ik heb intussen iemand gevonden die het koppelstuk voor me draait. Baptist had het niet HBM ook niet. Hartelijke groeten, Jan
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Dank voor het meedenken en het aanbod. Ik heb intussen iemand gevonden die het koppelstuk voor me draait. Baptist had het niet HBM ook niet. Hartelijke groeten, Jan

denk aub ook goed na over de borging op de as van je bestaande machine. Rond vliegende klauw platen zijn echt beangstigend en erg gevaarlijk om mee te maken.
 

Jan51

Nieuw lid
30 nov 2020
6
0
Dank voor je reactie. Ik heb daar als eens meer over gelezen. Je zou toch zeggen dat alles alleen maar vaster moet gaan zitten door het draaien!
Ik heb maar een simpele machine met één draairichting. Ik heb wel eens een enkele keer gedraaid vroeger, maar dat mag geen naam hebben. Ik wil dus rustig beginnen. Wel redelijke beginnersbeitels aangeschaft ( Narex) en een klauwplaat besteld dus. HBM ck 3,5-4k
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Als je een klauwplaat had gekocht met een inzet stuk dat je kunt verwisselen dan hoef je geen speciaal stuk te laten maken, het is makkelijk on zon inzet stuk te verwisselen, andere bank met ander draad en je kunt voor een paar tientjes een nieuw inzet stuk aanschaffen .
Bijvoorbeeld een Talon chuck heeft die mogelijkheid, er zijn anderen zoals Vicmarc bv.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Dank voor je reactie. Ik heb daar als eens meer over gelezen. Je zou toch zeggen dat alles alleen maar vaster moet gaan zitten door het draaien!
Ik heb maar een simpele machine met één draairichting. Ik heb wel eens een enkele keer gedraaid vroeger, maar dat mag geen naam hebben. Ik wil dus rustig beginnen. Wel redelijke beginnersbeitels aangeschaft ( Narex) en een klauwplaat besteld dus. HBM ck 3,5-4k
Als de machine draait en een werkstuk in de klauwplaat heeft heeft deze veel moment. De weg van de minste weerstand is dan om te blijven draaien. Wanneer de machine Snel stoot, bijvoorbeeld door een rem of door frictie, zal her werkstuk en de klauwplaat alsnog de weg van de minste weerstand zoeken en dus losdraaien. Zoals je al zegt is dit een stuk minder waarschijnlijk met jou machine, maar als het gebeurt is het in 1 of 2 seconde gebeurt! Dus wees gewaarschuwd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.