Jeeh
morgen naar Inlands Hout van Leersum! Hout halen voor volgende projectjes! Super zin in! Altijd leuk om hout uit te zoeken! Onder andere zal ik hout kopen voor een tuinbank.
Deze tuinbank wil ik graag maken van het duurzame hout dat in Nederland groeit.
Dan kom je uit op acacia en kastanje, toch?

Ik ben nog flink aan het sleutelen aan het ontwerp, maar de grove vorm is duidelijk!
Een bank met "zonne-spijlen".
Als je op internet de houtsoorten zoekt krijg je allerlei verschillende afbeeldingen.
Heeft er iemand van jullie ervaring met deze twee houtsoorten en kan verstellen welke lichter/geliger is?
Een andere technische vraag, wat is de beste manier om zo`n zon te bevestigen?
Ik zat de denken om er stijlen achter te plaatsen waar de zon opgeschroefd kan worden.
Of uitvogelen hoe ik dit met domino`s kan doen. Maar ronde vormen dominofrezen is natuurlijk ook een uitdaging. Ik dacht met een mal?
Of soort van halfhout verbinden en lijmen. Dat je dus aan de achterkant stukken van de zonnestralen laat doorlopen achter de spijlen, hoge regel en de kern van de zon.
Ik hoor graag als jullie meer ideeën hebben!
Deze tuinbank wil ik graag maken van het duurzame hout dat in Nederland groeit.
Dan kom je uit op acacia en kastanje, toch?

Ik ben nog flink aan het sleutelen aan het ontwerp, maar de grove vorm is duidelijk!
Een bank met "zonne-spijlen".
Als je op internet de houtsoorten zoekt krijg je allerlei verschillende afbeeldingen.
Heeft er iemand van jullie ervaring met deze twee houtsoorten en kan verstellen welke lichter/geliger is?
Een andere technische vraag, wat is de beste manier om zo`n zon te bevestigen?
Ik zat de denken om er stijlen achter te plaatsen waar de zon opgeschroefd kan worden.
Of uitvogelen hoe ik dit met domino`s kan doen. Maar ronde vormen dominofrezen is natuurlijk ook een uitdaging. Ik dacht met een mal?
Of soort van halfhout verbinden en lijmen. Dat je dus aan de achterkant stukken van de zonnestralen laat doorlopen achter de spijlen, hoge regel en de kern van de zon.
Ik hoor graag als jullie meer ideeën hebben!