aarde (stroom) in slaapkamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Als je de draden weer gaat invoeren, ga ze smeren met bv talkpoeder of zo. Gaat het een stuk soepeler
En beslist niet met andere smeermiddelen aan de haal, tenzij je speciaal glijmiddel hebt voor draden. Zeep en dat soort zaken gaat drogen/plakken en geeft enkel de garantie dat het vroeg of laat vast gaat zitten.

Andere goede tips zijn al gegeven! Ik zou 1 kleur opnieuw trekken, samen met een aardedraad. Kortste klap, kan bijna niet mis gaan. Neem de tijd om de aders goed aan elkaar vast te maken alvorens te trekken, anders kan een makkelijke klus snel overgaan in een rotklus.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.713
2.574
Gaanderen
Wat ik er van weet is dat het wel werkt als Rene aan het klussen is. Tsja dan is de vraag of hij nog aan het houtbewerken is. Het is wel een mooi klein werkplaatsje.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.158
1.956
Klein-Brabant, Vlaanderen
Had Rendew dat in augustus 2014 maar geweten :ROFLMAO:
rendow had dit draadje eigenlijk reeds in #6 (2014 !) afgesloten door te melden dat hij een aardingsdraad gevonden had, waarop hij kon aansluiten
de algemene val is dat sinds enige tijd tussen de reclame oude draadjes weer in de hoogte gegooid worden, waarna je er op klikt, zonder te beseffen dat dit iets uit de stoffige archieven is
misschien is het nuttig om ook draadjes af te laten sluiten
cfr wat op marktplaats te koop wordt gezet
ter info: rendew vind nog altijd zijn houten draai

1612470295298.png

1612470566231.png
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
Afsluiten van oude draadjes lijkt me niet nodig, tenzij de topicstarter zelf aangeeft dat te willen.
Oudere onderwerpen leiden af en toe tot "mosterd na de maaltijd" reacties, maar soms komen er levendige discussies en nieuwe inzichten uit voort, al of niet met bijdragen van de oorspronkelijke starter.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
Wat ik er van weet is dat het wel werkt als Rene aan het klussen is. Tsja dan is de vraag of hij nog aan het houtbewerken is. Het is wel een mooi klein werkplaatsje.
Ik begin me nu wel af te vragen of Rene's voorliefde voor klassiek handgereedschap echt een vrijwillige keuze is. Hij zal toch niet al 7 jaar... :rolleyes:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Peentjens en Wim Kluck

Roel22

Post veel
27 feb 2017
923
318
Ik zie dit draadje ook voor het eerst. Er is al veel geschreven, maar ik doe er nog een kleinigheid bij.
Als je een wcd hebt met slechts twee draden, bruin en blauw, dan kun je daar in het algemeen moeiteloos een nylon (dunner dan staal) trekveer bij voegen en er een aardedraad bij trekken. Ik ben ervaringsdeskundige want werkzaam (geweest) als elektromonteur en dit vaker dan eens met succes uitgevoerd. Maar wellicht krijgen we nog eens te horen hoe e.e.a. is verlopen...
Al baart de opmerking van @Kor hierboven me wel enige zorgen....;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.