Goede middag allen,
Overlaatst heb ik me een Scheppach HM2 aangeschaft.
Nu vertelde de vorige gebruiker me dat die op 230V was aangesloten, hoewel het een 400v motor is.
Maar ik wil die op 400v laten werken. In de schakelaar zie ik 1 gesoldeerde brug. In de motor zelf zie ik niet direct iets dat aangepast is.
Ook zijn in de schakelaar maar 4 pinnen aangesloten (Aarding inclusief).
Voor een 400v motor lijkt me dat OK omdat de neuter niet gebruikt wordt, maar ik weet dus niet welke aanpassingen die persoon verder nog gedaan heeft om de motor op 230 ipv 400 te laten werken.
In de motor zelf is alles met kroonstenen aangesloten, dus daar kan vanalles herdraad zijn...
Hieronder enkele foto's en tekeningetjes ter verduidelijking:
Typeplaatje motor

Foto aansluiting in de motor

"Schematische" voorstelling aansluiting motor (focus niet te hard op de kleuren; ik ben slecht in kleurnuances (bruin/geel/oranje of blauw/groen...) herkennen :/):

Er komen dus OP HET ZICHT! 3 kabels uit de motor (Of op z'n minst lijken de draden zo gebundeld). 1 met 2 draden en 2 met 3 draden.
Op 1 van de kroonstenen komen van elke kabel 1 draad aan.
Op 2 van de kroonstenen komt van de kabels met 3 draden telkens 1 draad aan
Van de kabel met 2 draden komt de 2de draad op een aparte kroonsteen aan.
En nu weet ik dus niet hoe het verder moet.
1.:Is deze setup goed om op 400V aan te sluiten?
2.: Hoe moeten deze draden samengenomen worden
3.: Hoe moeten de 4 punten worden aangesloten? (Vind ik persoonlijk al een beetje vreemd, daar ik bij 3-Fase 400 eigenlijk slechts 3 aansluitpunten zou verwachten)
Overlaatst heb ik me een Scheppach HM2 aangeschaft.
Nu vertelde de vorige gebruiker me dat die op 230V was aangesloten, hoewel het een 400v motor is.
Maar ik wil die op 400v laten werken. In de schakelaar zie ik 1 gesoldeerde brug. In de motor zelf zie ik niet direct iets dat aangepast is.
Ook zijn in de schakelaar maar 4 pinnen aangesloten (Aarding inclusief).
Voor een 400v motor lijkt me dat OK omdat de neuter niet gebruikt wordt, maar ik weet dus niet welke aanpassingen die persoon verder nog gedaan heeft om de motor op 230 ipv 400 te laten werken.
In de motor zelf is alles met kroonstenen aangesloten, dus daar kan vanalles herdraad zijn...
Hieronder enkele foto's en tekeningetjes ter verduidelijking:
Typeplaatje motor

Foto aansluiting in de motor

"Schematische" voorstelling aansluiting motor (focus niet te hard op de kleuren; ik ben slecht in kleurnuances (bruin/geel/oranje of blauw/groen...) herkennen :/):

Er komen dus OP HET ZICHT! 3 kabels uit de motor (Of op z'n minst lijken de draden zo gebundeld). 1 met 2 draden en 2 met 3 draden.
Op 1 van de kroonstenen komen van elke kabel 1 draad aan.
Op 2 van de kroonstenen komt van de kabels met 3 draden telkens 1 draad aan
Van de kabel met 2 draden komt de 2de draad op een aparte kroonsteen aan.
En nu weet ik dus niet hoe het verder moet.
1.:Is deze setup goed om op 400V aan te sluiten?
2.: Hoe moeten deze draden samengenomen worden
3.: Hoe moeten de 4 punten worden aangesloten? (Vind ik persoonlijk al een beetje vreemd, daar ik bij 3-Fase 400 eigenlijk slechts 3 aansluitpunten zou verwachten)