Aansluiten Antieke Stofafzuiger

Philippe1234

Nieuw lid
23 apr 2020
3
0
Goedendag,

Heeft er iemand ervaring met oude krachtstroom aansluitingen? Ik heb een oude stofafzuiger overgenomen van iemand maar sta voor een raadsel wat betreft de aansluiting.

Ik heb een 3 fasen, 5 polen 380v krachtstroom aansluiting in mijn werkplaats. Deze stofafzuiger heeft echter maar 3 draden. De kleuren daarvan begrijp ik ook niet helemaal.

Zie afbeeldingen.

Bijlagen

• Dust extractor2.jpg
    Dust extractor2.jpg
    123,4 KB · Weergaven: 52
  • Three wires.jpg
    Three wires.jpg
    63,6 KB · Weergaven: 51
  • Type plate.jpg
    Type plate.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 51
  • Connection box 1.jpg
    Connection box 1.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 52

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.373
793
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik zie bovenaan de schakelaar 4 draden (ook de aarde rechtsboven telt mee!). Dat is heel normaal. Maar zie ik onderaan die schakelaar nu een bruggetje en dan 2 draden er uit komen? Dat is wel apart - ik zou daar iemand met verstand van zaken naar laten kijken, het risico op kortsluiting lijkt me te groot zo.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.952
3.516
Is gewoon een krachtstroom afzuiger . 3 fasen en een aarde. In je nieuwe stekker komt er geen draad op de N aansluiting. Even controleren of hij de goede kant op draait. Anders 2 fase draden in je stekker omwisselen.

Philippe1234

Nieuw lid
23 apr 2020
3
0
Bedankt voor jullie reacties. Die aarde draadaansluiting had ik niet gezien! Voelt een beetje tegennatuurlijk om de nul aansluiting leeg te laten.

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
424
161
Zuid Holland

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.952
3.516
Dat zijn de kleuren voor een huisinstallatie. In de kabel die hij tussen zijn machine en zijn stekker zet, zijn de draadkleuren meestal bruin, grijs en zwart voor de fasen, blauw voor de 0 en geelgroen voor de massa.

• Leuk
Waarderingen: rmenkveld

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.