Aanschaf en werken met de Robland NX 310 pro.

tuoh

Oud hout
Hallo Koen,

gefeliciteerd met je aanwinst. Ben blij dat alles werkt naar behoren, heeft er vermoedelijk iemand van Robland op het forum zitten meelezen :D

De Schleiffix heb ik op de Robland nog niet gebruikt, maar op de Felder werkt het perfect, en dit zal wel op alle machines werken denk ik. Voornaamste punt om een mooi schuurresultaat te verkrijgen is een laag toerental.

Ik vrees de de Aigner een beetje overkill gaat zijn op je Robland, dat is nu niet direct de compactste geleider op de markt.
Zoek je een meer gepast exemplaar ga dan eens kijken bij Lurem, die hebben bij hun opties een hele mooie geleider die wel mooi past op de Robland, niet zo gesofisticeerd als de Aigner, maar zeer zeker heel wat beter dan de originele, dat is maar een basic geval.

Onderstaand een foto van de machine waar ik regelmatig mee werk, en uitgerust met een Aigner geleider. Het is veruit de beste geleider die op de markt is, oneindig veel instelmogelijkheden, heel vlot verstelbaar, en heel veilig werken ermee. Aigner heeft trouwens nog andere items om het allemaal nog wat veiliger en gebruiksvriendelijker te maken. Zo zie je op de foto op het blad een verstelbare aanslag om veilig in te zetten en uit te lopen met de frees.

[album]39[/album]
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.