Aandrijfriem Scheppach Hm2 loopt eraf/kapot

Sjoerd Gardien

Actieve deelnemer
14 okt 2010
60
24
Wildervank
www.atlasenkaart.nl
Mijn vandiktebankje voerde niet meer lekker door, daarom de kap van de aandrijving er eens afgehaald en het gele aandrijfriempje was vrijwel vergaan.
Daar hem ik nu een nieuwe opgezet, maar deze loopt sterk naar buiten. Hij gaat helemaal in een hoek staan in het geleidewiel. Als ik zo even doorschaaf is in een mum van tijd deze riem ook op.
Weet iemand of en hoe ik dit kan corrigeren?

Sjoerd Gardien

Actieve deelnemer
14 okt 2010
60
24
Wildervank
www.atlasenkaart.nl
Hierbij de foto. De riem loopt naar de buitenkant van de boveste as en loopt dan kapot op het geleidewiel.
Weet iemand wat ik moet stellen (en waar) om dit weer recht te krijgen?

Bijlagen

• IMG_20261002_115812897_MP_AE.jpg
    IMG_20261002_115812897_MP_AE.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 39

YM25

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
34
16
Haal die riem er eens af en voel of die bovenste as speling heeft. Idem voor de onderste.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
11.026
3.288
Klein-Brabant, Vlaanderen
de beschadiging lijkt mij hier rechts onder te zitten
het komt mij raar over dat de riem bovenaan rechtstreeks om een as draait
je zal er zelf wel geen wieltje af gehaald hebben
heeft iemand met zo'n HM2 een foto ?

1791141655240.png

Sjoerd Gardien

Actieve deelnemer
14 okt 2010
60
24
Wildervank
www.atlasenkaart.nl
Ik heb foto's gezien van een hm2 met een ring aan het uiteinde van de bovenste as, maar die is volgens mij niet nodig., de riem hoort gewoon om die as te liggen.
Ik heb de riem eraf gehaald en in het aandrijfwiel zit lichte speling.
Dit zou het kunnen zijn. Googelend kom ik dan ook al op een nieuw aandrijfwiel of een nieuwe naaldlager,
Iemand ervaring of een idee of alleen een naaldlager al genoeg kan helpen?
Ik koop eerst een borgringtang om de het wiel eraf te halen. wellicht kan ik dan enige slijtage ontdekken en mijn vraag zelf beantwoorden

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.