45mm RVS Brads 18ga vinden

2dehans

Nieuw lid
23 jan 2021
15
2
Alkmaar
Goedemiddag, voeg ik mij even in de vraagstelling wat heb een soortgelijk project. Veranda met berging. Alles Douglas met zweedsrabat en lariks dakbeschot. Beiden tussen de 2-3 cm dik.
Ik ga ervan uit dat de planken niet meer losgaan.. dus schroeven heeft zeker gezien mijn accuboor niet de voorkeur. Een tacker zou dé oplossing kunnen zijn. Uiteraard voldoende hechting van de brags als het hout eventueel gaat werken!!

Nu kwam ik ook op 15 of 16GA Brads uit. De Makita zier er gelikt uit en heeft 2 jaar garantie en een "merknaam" hoog te houden (hier betalen we tenslotte voor).


Prijs ergens rond de 165 euro
(of de mss praktische schuine variant met 15Ga


Naast dit project zal het nog eens worden gebruikt voor het maken van een loongebank etc van resthout van mijn vorige schuur.

De Ecotools T64


prijs 85 euro.
Brads kop 2.8mm diameter 1.6mm
De Ecotools St64


Kost 105 euro
Brads koop 6mm diameter 2.2 (die inslagen zullen behoorlijk zichtbaar zijn denk ik)

Makita is duurder maar wel betrouwbaar qua merk en verkrijgbaarheid
Brads zijn in verhouding hun geld in goud waard als je dit vergelijkt met Ecotools!!!

Ecotools is weinig bekend, weinig video's en paar gebruikerservaringen (die allen wel positief lijken te zijn) en de brads zijn "spot"goedkoop...Maar het lijkt dat de brads die hiervoor geschikt zijn alleen via ecotools te verkrijgen zijn (of zie ik dit verkeerd). En de 6 maanden garantie geeft ook niet een zeker gevoel.

Ik en de de toppic starter zijn er mee geholpen als er nog mensen zijn met gebruikers ervaring. Of wat jullie motivatie is om tot een keuze te komen...


Thxs
 

2dehans

Nieuw lid
23 jan 2021
15
2
Alkmaar
Als ik zo mijn eigen bericht teruglees beantwoord ik al mijn eigen vraag :)
Op basis wat ik op dit forum las over Ecotools is dit een goed bedrijf met dito producten.
Dan is uiteindelijk de prangende vraag .. zijn de brads stevig genoeg om eventueel werking van hout op te vangen??

Keuze brads:
Kop 2.8 mm diameter 1.6 Ecotools tacker 16Ga tegen 85 euro
Kop 3.1 mm diameter 1.8 Ecotools tacker B5701 tegen 105 euro (schiet in een hoek 34gr)
Kop 6,0 mm diameter 2.2 Ecotools tacker ST64 N tegen 105 euro (gewicht zwaar!)

Nu gaat mijn voorkeur naar de 16Ga waar topic starter ook mee kwam. Zou dan ook voor plinten, kozijn etc handig zijn. Zal indien je ze om en om in een hoek van 10/20 ( / \ ) graden inschiet dit voldoende hechtende kracht hebben (2 per plank op uiteinde en daartussen om de 50 cm )
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.136
2.624
Als je om en om in een hoek wil schieten, ga je gelukkiger worden van een tacker die de slede onder een hoek heeft staan.
 

Alex Timmermans

Actieve deelnemer
6 sep 2020
72
16
Ff een off-topic vraag. Wat is nou het verschil in 15, 16 en 18? Ik zie dat wel vaker voorbij komen maar betekent dat nou?
 

2dehans

Nieuw lid
23 jan 2021
15
2
Alkmaar
Als je om en om in een hoek wil schieten, ga je gelukkiger worden van een tacker die de slede onder een hoek heeft staan.
Is niet perse voor in de hoeken. Het dak en wanden heb ik ruimte genoeg. Bedoel meer is een 16Ga nail voldoende hechtend ?

Als ik de nail er recht in schiet | dan zou een werkende plank makkelijker “omhoog” kunnen gaan bewegen en zich zelf los trekken.
Als ik de nails / \ erin schiet dan zou bij een zelfde opwaartse beweging de hoekstand van de nails dit tegengaan / \
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.076
395

en vrijwel alle andere maten op voorraad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.