3M Xtract cubitron 6 inch/152mm op festool ets ec 150??

djjvb

Actieve deelnemer
20 sep 2017
52
14
Nijkerk
Dag allemaal,

Omdat mijn Bosch schuurmachine er mee ophield, heb ik een festool ets ec 150 schuurmachine aangeschaft.

Inclusief de beschermpad, omdat ik graag het 3M Xtract Cubitron wilde gaan proberen/gebruiken.

Dus op Amazon dat besteld, maar nu blijken het 6inch / 152mm schijven te zijn. En ze dus 2 varianten te hebben (omschrijving zei 150x150). En steken ze dus een mm over aan beide zijden.

Misschien een beetje stomme vraag, maar gaat dit goed? Krijg je dan misschien toch meer stof? Zie natuurlijk weinig issue op een plankje, maar misschien bij randen?

Zijn er meer mensen die de 152mm gebruiken?
En waarom zouden ze dan ook de 150mm voeren naast de 152mm versie?

Ik ben een beetje in dubio wat nu te doen. Terugsturen en voor de 150 gaan of gewoon die 152 gebruiken?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.936
3.513
Als de afzuiggaten het zelfde zijn, zou ik ze gewoon gebruiken. Ik vouw ook regelmatig zo'n rond vel om de zool van een vlakschuurmachine.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.346
3.461
Gaanderen
Weet je zeker dat het gatpatroon overeenkomt als je geen gaas gebruikt. Ik heb cubitron op mijn oude festo et2e (150mm) en daar komen de gaten niet overeen. Toch is de stofafzuiging nauwelijks minder als bij mijn wel overeenkomende gaten.

djjvb

Actieve deelnemer
20 sep 2017
52
14
Nijkerk
Sorry… had moeten vermelden dat het gaas betreft. Dus de patronen zijn niet relevant. Maar ook van dat gaas hebben ze dus 2 maten.

Misschien slaat mijn vraag nergens op en is het onzin, maar heb altijd passend schuurpapier gehad. Was dus benieuwd of iemand er misschien ervaring mee heeft.

Voelt een beetje gek om dan veel geld voor een dure schuurmachine te betalen met goede stofafzuiging, die ik misschien weer teniet doe.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.