3 slotendoos inspiratie gezocht

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Ik en 2 vrienden hebben een fles whisky gekocht. Eentje die al jaren op ons lijstje stond.
Uiteraard vertrouwen we elkaar voor geen meter en moet deze fles achter slot en grendel.
Maar dan wel op zo’n manier dat er 3 verschillende sleutels nodig zijn om bij de fles whisky te komen. 😄

Een simpele doos met 3 hangsloten kan maar ik wil er iets speciaals van maken. Het gevoel dat je in een film van Indiana Jones zit.
Bij elke slot dat open gaat moet er iets gebeuren. Het openen van de kast moet al een speciale gebeurtenis zijn.
Maar in gesloten toestand moet het een schrijn zijn waar je de fles(sen) kunt aanbidden.

Heeft iemand wat inspiratie voor me? Ik wil dat er uiteindelijk ruimte is voor een fles of 5 en 3 Glencairn glazen.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Ik en 2 vrienden hebben een fles whisky gekocht. Eentje die al jaren op ons lijstje stond.
Uiteraard vertrouwen we elkaar voor geen meter en moet deze fles achter slot en grendel.
Maar dan wel op zo’n manier dat er 3 verschillende sleutels nodig zijn om bij de fles whisky te komen. 😄

Een simpele doos met 3 hangsloten kan maar ik wil er iets speciaals van maken. Het gevoel dat je in een film van Indiana Jones zit.
Bij elke slot dat open gaat moet er iets gebeuren. Het openen van de kast moet al een speciale gebeurtenis zijn.
Maar in gesloten toestand moet het een schrijn zijn waar je de fles(sen) kunt aanbidden.

Heeft iemand wat inspiratie voor me? Ik wil dat er uiteindelijk ruimte is voor een fles of 5 en 3 Glencairn glazen.

Edit: ik bedenk me net dat één slot ook kan en dat de sleutel dan uit 3 unieke losse stukken bestaat.
Iemand hier wellicht een idee van hoe te maken?
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.998
822
Omgeving Leiden
Wat denk je hier van:
Omdat het aanbeden moet kunnen worden, ligt een vitrinekastje voor de hand.
Met een openslaande deur aan de voorkant, voorzien van glas. Binnenin led verlichting.
De bovenkant van de kast bestaat uit drie delen die elk apart aan de achterkant scharnieren.
Elk deel heeft aan de voorkant een rand die over de deur valt . Alleen als alle bovendelen omhoog staan kan het deurtje open.
Elk deel van de bovenkant heeft zijn eigen (cilinder) slot.
Elk deel van de bovenkant bedient een micro schakelaar. Alle microschakelaars worden ingelezen door een arduino, die voor prachtige led licht effecten zorgt.

Zoiets?
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
974
397
hilversum
En als je voor makkelijk wil gaan.
Kastje met 3 school/zwembad kluis/brievenbus slotjes.😅
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Wat denk je hier van:
Omdat het aanbeden moet kunnen worden, ligt een vitrinekastje voor de hand.
Met een openslaande deur aan de voorkant, voorzien van glas. Binnenin led verlichting.
De bovenkant van de kast bestaat uit drie delen die elk apart aan de achterkant scharnieren.
Elk deel heeft aan de voorkant een rand die over de deur valt . Alleen als alle bovendelen omhoog staan kan het deurtje open.
Elk deel van de bovenkant heeft zijn eigen (cilinder) slot.
Elk deel van de bovenkant bedient een micro schakelaar. Alle microschakelaars worden ingelezen door een arduino, die voor prachtige led licht effecten zorgt.

Zoiets?
Vitrinekastje inderdaad.
Ik wil het liefst 3 totaal verschillende soorten van sloten.
Je hebt me aan het denken gezet met de scharnierende bovenkant die de deur aan de voorkant blokkeert. Ik ga dat waarschijnlijk gebruiken voor 1 van de sloten. Bedankt. 👍

Verlichting, rook, geluid etc ook al aan zitten denken maar waarschijnlijk niet praktisch omdat het kastje maar een zeer beperkt aantal keren open zal gaan in de komende jaren.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
909
764
Nootdorp
Dit wil ik graag volgen! Ik heb een soortgelijke situatie. Ik probeer ook al een jaar te bedenken om een fles Whiskey op een leuke manier achter slot en grendel te zetten.
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
639
303
Het Groene Hart
Je kan ook een kast(je) maken met aan 3 zijden een deurtje met een slotje .
Het is maar een idee .

Succes Willlem
Dan kan iemand met 1 sleutel er toch bij? Het is volgens mij de bedoeling dat fles alleen toegankelijk is wanneer alledrie de sleutelhouders aanwezig zijn.


Ik wilde suggereren om voor 1 van de sloten zo'n nucleair achtige constructie te maken maar misschien is electronica niet ideaal (kans op falen)

Ander idee: drie deurtjes achter elkaar met ieder hun eigen (type)slot

Of een bankkluis? Met 3 van die cijferwielen? Lijkt me nog goed uitvoerbaar van hout ook.
 

matsuba

Actieve deelnemer
3 feb 2017
86
61
Nijmegen
Ipv een deurtje tralies waar je doorheen kunt kijken. Een spotje boven de fles en de middelste 3 bars met elk een eigen hangslotje. Een soort kleine gevangenis want de fles is eigenlijk (eindelijk) gevangen. Een alcatraz look dat lijkt mij wel tof in een mancave achtige ruimte
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Drie flessen en ieder neemt zijn eigen fles mee , niets met kasje en vergeten sleutel en dan sta je dan als een,
De sleutel vergeten is ,
 

Mbeldman

Actieve deelnemer
10 jan 2018
101
55
Zwolle
Deur in een wiskey/wijnvat maken. De stalen banden die eromheen zitten doorslijpen en 3 voorzien van ogen of overslag voor hangsloten. Ruimte zat voor aantal flessen, glazen, ledverlichting en droge worst😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Lijkt me niet praktisch dat je alle 3 aanwezig moet zijn.
Is die fles zo leeg:cool:
We zijn alle 3 verzamelaars van goede whisky. Echter zijn er flessen die we thuis niet kunnen verantwoorden. 😅 Vandaar dat we deze met z’n drieën hebben gekocht. Uiteindelijk zal het kastje alsnog meerdere van zulke flessen gaan bevatten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.