3 grote lampen

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dat is tof om te zien !! nu weet ik precies wat t mahonie voor bedoelt was.

Je vertelde over bonsai...en dat je daarin redelijk thuis was...Stuur je zo even een pb'tje want daar heb ik vragen over..
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Jammer dat het ligt niet meer wegvloeit en dat je echt twee licht bronnen ziet. Buiten dat, puik werk en kei gave lampen! Iets om te onthouden.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dank je Renault. Door de geringe hoogte van het plafond, kon ik de lampen niet zo diep maken. Er had gewerkt kunnen worden met ledstrips maar omdat er voor de lichtopbrengst daarvan, er veel geplaatst moesten worden en het feit dat ze dimbaar moesten zijn, werden de kosten ervan dermate hoog dat ik ze niet meer verkocht zou krijgen.
Hierdoor heb ik gekozen voor deze lampen, overigens ook led, en heb ik het design aangepast.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.069
1.699
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtige lampen Martijn en zeker ook inspiratie. Hier hangen her en der nog de verhuislampen aan het plafond en we kijken wel eens in een winkel, maar zien dan niet echt iets wat we mooi vinden. Maar jij laat zien dat je ze prima zelf kunt maken! Voor een betere diffusie zou je misschien een stuk melkkleurig plastic voor de lichtbronnen kunnen plaatsen, maar echt een mooi project1

jaap
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.637
204
48
zwolle
www.masave.nl
Wat hebben we toch een mooi forum. Het ene forumlid weet een oplossing voor het probleem van een ander. Heckemann neemt zelfs even de moeite om een proefje hiervan te doen....Super toch !!!

Mooie lampen, op naar t volgende project !!
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dank je Jaap, alhoewel dat een betere diffusie geeft, gaat de lichtintensiteit ook naar beneden. Dat gaat al heel snel, de hier gebruikte lampen zijn goed voor ongeveer 100Watt in vergelijking met gloeilampen. Als ik moet gokken dan blijft er zo'n 80 Watt over met de huidige diffuser.
@Rick, thx, er liggen nog veel meer projecten te wachten maar alles op zijn tijd ;)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Vind het mooie lampjes !

Bij mij hangen ook nog steeds "originele" lampjes stoor mij er niet aan maar mooi is het zeker niet dus dit geeft weer ideeen !!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.722
2.585
Gaanderen
Dank je Jaap, alhoewel dat een betere diffusie geeft, gaat de lichtintensiteit ook naar beneden. Dat gaat al heel snel, de hier gebruikte lampen zijn goed voor ongeveer 100Watt in vergelijking met gloeilampen. Als ik moet gokken dan blijft er zo'n 80 Watt over met de huidige diffuser.
@Rick, thx, er liggen nog veel meer projecten te wachten maar alles op zijn tijd ;)

Toen ik nog verlichtingplannen moest uitrekenen gingen we bij tl armaturen met een opale kap uit van een licht opbrengst van 40 %. Dus door vervuiling en teruglopen van de tlbuis 60% verlies.
 
A

Athanor

Guest
Mooi eindresultaat, Martijn! Zeker een project waar je nieuwe ervaringen opdoet en het delen daarvan is voor ons allen weer een goede informatiebron!

Complimenten! Fons
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
@Samponette, inderdaad en nog niet eens vlak ook maar gelukkig kon ik ze zonder problemen ophangen.

@Rendew, oh maar dat heb ik ook hoor. Nu ik de laatste jaren gespaard heb voor gereedschap gaat daar toch snel verandering in komen ;)

@Athanor, zeker een hoop geleerd in dit project en kan deze ervaring alleen maar uitbreiden.

Toen ik nog verlichtingplannen moest uitrekenen gingen we bij tl armaturen met een opale kap uit van een licht opbrengst van 40 %. Dus door vervuiling en teruglopen van de tlbuis 60% verlies.

Het uitrekenen daar waag ik me niet aan, ben ik heel slecht in ;) maar vind het heel lastig om van tevoren te bepalen hoeveel lichtopbrengst iets uiteindelijk zal geven. Daarentegen maakt de klant het je ook niet makkelijk, vaak al omdat ze er bijna tot geen kennis over hebben. Dan krijg je op de vraag "Hoeveel licht moet het geven" het antwoord: veel :( Daar heb je dus weinig aan. Wat dat betreft is het maken van accent of sfeer verlichting makkelijker.

Bedankt voor de complimenten mannen !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.