2k vul pasta/plamuur, welke is geschikt en betaalbaar.

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik gebruik altijd Repair Care dry flex 4 voor hout reparaties. Deze ben ik gaan gebruiken nadat ik altijd de 2k van Albastine gebruikte.
Albastine was een stuk goedkoper alleen wordt het te hard en volgt het het hout niet, dus los zitten of scheuren langs de randen van de plamuur als resultaat.

Repair Care dry flex 4 werkt perfect, ik heb altijd de 2-in-1 koker omdat ik niet zo'n mooie dubbeloops pistool hebt.
Maar goed ik wil bestellen en 2-in-1 koker is niet leverbaar op dit moment, ook niet bij 2 andere site's waar ik wel eens besteld.
Ja, bij bol.com voor de hoofdprijs.

Nu kijk ik verder en kom Renovaid Renoflex Oranje tegen, is goedkoper dan Repair Care dry flex 4, mooi, maar is het net zo goed?
En zijn er andere alternatieven die net zo goed zijn en goedkoper?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.201
1.977
Klein-Brabant, Vlaanderen
Repair Care dry flex 4 werkt perfect, ik heb altijd de 2-in-1 koker omdat ik niet zo'n mooie dubbeloops pistool hebt.
ik meen mij het mogen herinneren dat jij een bijdrage aan mijn draadje ivm die repair care geleverd heb
voor de opdracht die ik kreeg, waren het een paar euro's op hun kant
na vergelijken van de prijzen van 2-in-1 & aparte kokers + dubbellooppistool, ben ik voor de dubbelloop gegaan
heb toen voor 1.000 euro repair care verschoten
klant stond paf
tja, het alternatief was nieuwe eiken ramen
(waar mijn hart naar uit ging - jammer, niet gelukt)
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Post #3
Polyfilla is gewoon een andere naam voor Alabastine of andersom, komt van dezelfde band af rollen.
Ik heb een flinke pot weg gebracht naar het chemisch afval omdat de kwaliteit ongelofelijk slecht was.
Mengt goed, smeer goed, schuurt goed, ziet er goed uit, maar uiteindelijk scheurt het.
Heb je erg je best gedaan, ziet alles er strak uit, na een half jaar krijg je dit soort problemen waar je niet op zit te wachten.

Post #4
Wat betreft de voorraad bij Bouwmaat, deze is alleen in de winkel en niet online. Den Bosch of een andere Bouwmaat is nog wel een stuk rijden.

Post #2
Ik begrijp dat de klus toen een geslaagde actie was, dat is mooi om te horen.
Die Repair Care dry flex 4 is echt perfect spul, prijzig, maar zeker goed.

Als de voorraad goed was, dan had ik gewoon besteld, maar nu heb ik het nodig en zag ik Renovaid Renoflex als alternatief.
Dit is een flink stuk goedkoper en vroeg me af of het ook goed is of net zo goed.
Renovaid Renoflex is wel goed op voorraad en kan ik morgen in huis hebben.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Hierbij nog een linkje naar wat informatie over reparatie epoxy's.
Er zijn 4 soorten die hier worden vermeld, Eazyfix kende ik niet en Den Braven gebruik ik veel, maar nooit geweten dat ze Repox in het assortiment hebben.

Joostdevree houtrot info

Als ik de prijzen met de inhoud gaat verrekenen, dan kom ik bij Renoflex uit als de goedkoopste.
Ik heb maar gelijk besteld en vanavond heb ik het in huis, goedkoopste wat ik heb kunnen vinden is bij verfwinkel.nl
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Zelf niet mee gewerkt, maar erg prijsgunstig :


Bij bovenstaande winkel bestel ik meestal Suzex en Renoflex
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.736
2.591
Gaanderen
Als ik het goed heb is dat Renovaid Renoflex nagenoeg gelijk aan Repair care.
Toch gebruik ik de polyfilla w370 omdat dit geen epoxy is en dus ook geen allergie kan opbouwen.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
@Peter de B. Die ken ik helemaal niet, ziet er goed uit en de prijs is ook zeker mooi.
Die link sla ik gelijk op en ga ik zeker een keer bestellen om te testen.

@Wim Kluck, Bedoel je als je lang met epoxy werk kan je allergie krijgen?
Die polyfila heb ik zo'n Albastine gevoel bij zoals ik hierboven al schreef, sorry, maar die sla ik liever over.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.736
2.591
Gaanderen
@Peter de B. Die ken ik helemaal niet, ziet er goed uit en de prijs is ook zeker mooi.
Die link sla ik gelijk op en ga ik zeker een keer bestellen om te testen.

@Wim Kluck, Bedoel je als je lang met epoxy werk kan je allergie krijgen?
Die polyfila heb ik zo'n Albastine gevoel bij zoals ik hierboven al schreef, sorry, maar die sla ik liever over.
Ja je kunt van epoxy allergie krijgen. Gebruik nitril handschoenen meestal de zwarte.
Het is je kunt allergie krijgen dus niet je krijgt er allergie van. Het kan zich ook opbouwen. Je kunt het lang gebruiken en geen last hebben en een volgende keer krijg je wel allergie. Het schijnt een heftige allergie te zijn als je er eenmaal last van hebt. En ik moet er ook aan denken om elke keer weer nieuwe handschoentjes aan te doen.
Voor de prijs hoef je geen profilla te gebruiken het is zeker niet goedkoper.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik heb de eerste set Renovaid Renoflex Oranje er doorheen gedraaid en de nieuwe set heb ik alweer in huis.
Hoewel ik erg tevreden was over Repair Care dry flex 4, moet ik zeggen dat de Renovaid Renoflex Oranje fijner opzet/smeert. Het schuren gaat ook iets beter.
Ik weet niet hoe ik het juist moet zeggen, maar de Repair Care dry flex 4 plakt meer aan de plamuurmes met afstrijken. Ook is de prijs ook een groot voordeel.

Met de Repair Care dry flex 4 heb ik de ervaring dat deze goed blijft en niet scheurt op langere termijn, Renovaid Renoflex Oranje is nog maar afwachten of deze ook niet gaat scheuren.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.201
1.977
Klein-Brabant, Vlaanderen
Hoewel ik erg tevreden was over Repair Care dry flex 4, moet ik zeggen dat de Renovaid Renoflex Oranje fijner opzet/smeert. Het schuren gaat ook iets beter.
Ik weet niet hoe ik het juist moet zeggen, maar de Repair Care dry flex 4 plakt meer aan de plamuurmes met afstrijken. Ook is de prijs ook een groot voordeel.
nuttig om weten
de prijs van de 2 bovenstaande heb ik snel opgezocht
het verschil schommelt rond de 15 %
deze week heb ik onderstaande polyfilla gezet
ook een 2K
de hoeveelheid is in gram
dus niet vergelijkbaar met andere produkten die in ml zijn
en daar onder zie ik alabastine staan
voor dezelfde hoeveelheid bijna de helft goedkoper
!?


1665342539534.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.736
2.591
Gaanderen
Toen ik vroeger alabastine verkocht waren er 3 soort gelijke producten. Een poeder dat je moest mengen en 2 houtrot vullers. Van de twee laatste was er een "goedkope" dhz versie en een duurdere prof versie. Ik vermoed dat jij de prof versie hebt. De prof line was toen probastine of zoiets. Volgens mij is later de pro divisie verkocht. Ik vermoed dat jij de beste versie hebt en dus een juiste prijs hebt betaald.
 

A.N

Actieve deelnemer
Toen ik vroeger alabastine verkocht waren er 3 soort gelijke producten.
Alabastine is een merk van Akzo Nobel. Wij gebruiken veel Alabastine houtplamuur universeel 400 gr tubes (holzspachtel) maar dan van het merk Molto. Dat is ook van Akzo Nobel en is exact hetzelfde product als Alabastine maar dan gericht op de Duitse markt. Is in prijs ongeveer de helft goedkoper dan in Nederland, zowel bij bouwnarkten als groothandels.

Wij kopen veel produkten in Duitsland omdat leveranciers en zelfs Nederlandse fabrikanten op die markt meer concurrentie hebben en de producten veel goedkoper aanbieden dan op de Nederlandse markt.
Bij zakelijke inkoop, grotere aantallen is dat zeer interessant, als je een enkel product koopt kan het vaak niet uit i.v.m de verzendkosten.

Albert
 

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
69
7
Oss
Als je toch zo'n pistool hebt is misschien polysoft iets.
Die is meestal wel overal verkrijgbaar en is niet zo duur.
Heb vorig jaar voor mijn werk een doos gekocht. Volgens mij was het merk den braven
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.736
2.591
Gaanderen
Polysoft is ideaal om snel te plamuren. Echter deze middelen zijn alleen voor binnen geschikt op hout.
Inderdaad goedkoop, nadeel je hebt een speciale pistool nodig.
 

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
69
7
Oss
We gebruiken polysoft ook altijd voor buiten. En is volgens mij ook voor buiten en andere materialen als kunststof en staal maar is toch op te zoeken bij de leverancier den braken en op tube zal het ook wel staan
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.736
2.591
Gaanderen
Ja polysoft voor buiten is knoeiwerk bij professioneel schilderwerk op hout, en ik zeg met nadruk op hout.
En zoals je kan lezen voor binnen toepassing. Wel een scherpe prijs.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.