2dehandse Huvema HU16: goede deal?

MarijnG

Actieve deelnemer
4 apr 2020
51
8
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met deze kolomboormachine?
De bodemprijs is €300. 30j oud en als particulier gebruikt. Voor wat houtwerk (frezen/boren) zoek ik eentje.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.160
3.628
Volgens mij kan je voor minder geld een volledig nieuwe vergelijkbare kolomboor kopen

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.640
1.214
Omgeving Leiden
Hoi Marijn,

Geen ervaring met die machine hoor, maar wel wat opmerkingen.
Huvema machines zijn degelijke machines, maar ik vind 300 euro voor een machine van 30 jaar oud wel veel geld. Weliswaar een fors apparaat maar slechts een motor van 350 W.
Een boormachine is niet gemaakt om te frezen; veel te laag toerental en de pinole is niet geconstrueerd om horizontale krachten op te vangen.
Op de foto zie ik een werkplaats, dus of die machine aleen particulier is gebruikt?
Voor 300 euro koop je geen nieuwe vergelijkbare machine, maar dit lijkt me geen goede koop.
Je kan eens bij HBM kijken, die hebben een collectie boormachines voor aardige prijzen. Ken de kwaliteit daarvan niet, maar misschien hebben andere forumleden een hbm machine staan.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.