2dehands Kapex 120

MrHLN

Actieve deelnemer
26 apr 2020
70
30
Noord-Holland
Serienummer is bij festool eerste wat in mij opkomt. Om zeker te weten dat hij niet gestolen is. Als je het serie nummer niet mag checken; vertrekken

www.stopheling.nl staan veel gestolen goederen geregistreerd.

qua apparaat, ik heb geen kapex, maar zou de normale deugdelijkheid checks doen: aanslagen goed en recht, positieve stops in graden controleren, schade, algehele indruk.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Ik heb een Kapex 120, zal proberen wat te bedenken.
De laser controleren en proefzagen en controleren met winkelhaak.
Werkt de schermkap goed?
Is snoer onbeschadigd?
Is er niks krom of gescheurd?
Is de eigen zweihaak er bij?
Zie nog online een manual te scoren en verdiep je in de diverse aanslagen en hendeltjes, zodat je weet wat je moet uitproberen.
Succes! Laat je wel weten of het is gelukt?
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Goede koop gedaan inderdaad.
En nee, licht en klein is-ie niet.
Dat merk ik zelf iedere keer omdat hij op mijn zaagtafel staat wegens ruimtegebrek en iedere keer ergens anders heen moet worden getild. (auw, mijn rug....)
Succes en zorg dat je al je vingers behoudt!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: FreaknZoid

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Koopje!
Ik had nog heel wat aandachtspunten kunnen geven. Ik heb ooit veel te veel betaald voor een Kapex. Die was behoorlijk misbruikt door een aannemer, veel beschadigingen. Maar alles functioneert nog / weer prima. Hij is goed nauwkeurig te maken, en beschadigde onderdelen zijn te bestellen.

Zelf de insert laatst beschadigd, door een werkstuk wat wegsloeg. Iemand zoiets zelf nagemaakt?

kepex.jpg
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
@Bijtel Op pagina 23 van deze aanvullende handleiding link staan wat maten om sneller zo'n insert te maken.

De originele kunstof exemplaren zijn "tafelinlegstuk" art nr 470657 en kosten 3,11€ inclusief btw (zo te zien per stuk, dus 2x is een set)

Mijn zaag had vlak voor de garantie verliep wat kwaaltjes gekregen, eentje daarvan was dat die inzetstukken gegroeid waren en boven het blad uit golfden.

Het vervangingssetje dat ik toen gekregen heb is na 10 jaar nog vlak, maar ik heb ze een half jaar geleden ge-upgrade naar deze (wel prijzig, maar je hoeft deze niet op hoogte te stellen met die schroefjes zoals andere aftermarket versies, en als je zero-clearance wilt voor schuine sneden kan je het kunstof inzetstuk verwisselen zonder te schroeven zodat die voor haakse sneden strak blijft)

Bij gereedschappro helaas niet meer op voorraad, en als je ze bij de fabrikant besteld worden ze uiteindelijk na verzendkosten en importtoestanden nog een heel pak duurder, heb ik vernomen van iemand die ze vóór mij bestelde.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Kan je in de plaats van al die dure spullen er niet een plaatje trespa inschroeven?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Kan je in de plaats van al die dure spullen er niet een plaatje trespa inschroeven?
Trespa is niet zo jofel voor het standaard zaagblad. Nu zaag je die insert in principe maar één keer door (behalve als je er zaagsnedehoeken mee doet), maar toch…

Ik heb mijn Kapex 120 gebruikt gekocht, en die was als demo gebruikt, dus perfect afgesteld. Tip: zoek online naar de "kapex-ks120-supplemental-manual.pdf" en download die. Is veel beter en handiger dan de handleiding van Festool zelf, met de nodige tips voor beter werken, etc.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
.... Tip: zoek online naar de "kapex-ks120-supplemental-manual.pdf" en download die. Is veel beter en handiger dan de handleiding van Festool zelf, met de nodige tips voor beter werken, etc.
Als je op de link in de eerste regel van mijn post hierboven klikt, kom je daar ook ;)

Rick Christopherson heeft in opdracht van festool usa ook voor andere machines supplemental manuals geschreven Festool Manuals and Document Resources
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.