20 mm frees in 24 mm kopieerring?

jan404

Actieve deelnemer
17 jun 2012
32
0
Ik wil zelf een mft (achtige) werkbank gaan maken. Voor de gaten in het blad kan ik een stalen sjabloon laten maken. Bij m'n OF1010 zat een 24 mm kopieerring. Inwendig lijkt die zo'n 22 mm. Daar zal je dus wel een 20 mm frees in krijgen maar kan je er dan nog veilig mee frezen?
En nog een vraag: hoe nauwkeurig zou die 24 mm zijn? Als ik 24 mm gaten in m'n sjabloon maak zou dan de kopieerring er in passen?
 

jan404

Actieve deelnemer
17 jun 2012
32
0
werkt dat nauwkeuriger? of is het vanwege de passing in de kopieerring?
 

jan404

Actieve deelnemer
17 jun 2012
32
0
Dank voor de reacties.
Ja die frees ga ik bestellen zuma.

Met 24 mm kopieerring heb je inderdaad een millimeter over aan alle kanten maar ik weet niet of dat genoeg is. Zou me wel het beste uitkomen want ik heb een paar benchdogs met een kop van 24, die kan ik dan gebruiken om het sjabloon op z'n plek te houden.
 

jan404

Actieve deelnemer
17 jun 2012
32
0
Ja klopt, 24 mm ring is binnenwerks ongeveer 22 mm. Met een 20 mm frees heb je dan aan alle kanten ongeveer een mm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.