2-zijdige ladegeleiders

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Geachte forumleden,

Ik ga van start met een salontafel (eiken) waarin één grote lade wordt geplaatst t.b.v. kranten, afstandsbedieningen en soortgelijke rommeltjes, attributen etc.

De wens van de klant is dat deze lade (ca. 800 mm diep) tweezijdig geopend moet kunnen worden. Aangezien internet nog steeds alles weet, was dit artikel snel gevonden... Maar dan... sets van 700 mm (dat is waarschijnlijk afdoende voor de job) zijn te vinden voor circa € 40,= of voor ca. € 175,= (?!!!).

De laatste is gewoonweg te duur voor de job. De eerste is zó goedkoop, dat ik bedenkingen heb over de kwaliteit. Waar ik zoek, er lijkt geen tussenweg.

1. wie heeft gebruikservaring met zo'n goedkoop setje ?
2. i.g.v. een inferieure kwaliteit bij vraag 1 >> wie weet een tussenliggend alternatief ?

Gemakshalve nog even een filmpje waarin een tweezijdig te openen lade in beeld wordt gebracht...

 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Ik weet helaas niet hoe je aan 2-zijdige geleiders kunt komen, maar is het een idee om de geleider van hout te maken? Infrezing in de lade, eventueel één boven en één onder tegen doorhangen.

Groet,
Marthijn
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Ik heb wel tafels gezien waar de lade gewoon zonder enige vorm van geleiding in zat.
Eigenlijk gewoon een bak die je er aan beide kanten uit kon trekken.
Het nadeel was wel dat de lade altijd aan een kant uitsteekt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Volgens mij per stuk te verkrijgen bij j kisch en zn amsterdam. Bilex tweezijdig uittrekbaar. Zullen niet de goedkoopste zijn.
 
Laatst bewerkt:

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Zullen niet de goedkoopste zijn.

Precies Wim, en daar wringt ook een beetje de schoen. Ze zijn wel te vinden, maar voor belachelijk hoge prijzen.

Die van € 45,= durfde ik aanvankelijk niet aan. Groot nadeel is nl. dat er geen weerstand zit op de middelste stand. Dus als één van de dochters de lade aan de ene kant dicht zwiept dan komt 'ie er aan de andere kant net zo hard weer uit :eek:. Nu is daar altijd wel een andere oplossing voor te bedenken (magneten, snappers...) maar ja, dat kost weer extra uren werk...

Ik wil best wel wat meer betalen, maar waar ik ook zoek, de prijslijst schiet meteen door naar bijna € 120,= (nog steeds zonder centreer-stand). Heb je wél een dergelijke voorziening, dan schiet de teller meteen door naar een set geleiders van ca. € 175,=. Daar hoef ik echt niet mee aan te komen bij de klant...

Ik denk dat ik de gok ga wagen met die set van € 45,=. Wordt dat niks, dan ga ik met de klant in overleg of het misschien niet handiger is om toch 2 aparte laden te maken. Want ik weet zeker dat ze niet een bedrag willen neerleggen van ver boven de €100,= voor een setje voor ladegeleiders...

2 zijden ladegeleider.jpg

Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
en met 2 houten geleiders onder de schuif ?
dan kan je per richting een stop blok voorzien op 1 geleider zodat de rail vrij is naar de andere richting ( dus 1 blok op de rail en da andere onder de schuif )
en de rails in het midden its dikker
of met 2 neodynium magneten zodat hij daar meer weerstand heeft
je verliest dan natuurlijk wel iets van de hoogte van de schuif
maar je bent voor heel wat minder geld klaar . ( die zware magneten kosten niet veel vanuit duitsland of china )
 
Laatst bewerkt:

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
en met 2 houten geleiders onder de schuif ?
dan kan je per richting een stop blok voorzien op 1 geleider zodat de rail vrij is naar de andere richting ( dus 1 blok op de rail en da andere onder de schuif )
en de rails in het midden its dikker
of met 2 neodynium magneten zodat hij daar meer weerstand heeft
je verliest dan natuurlijk wel iets van de hoogte van de schuif
maar je bent voor heel wat minder geld klaar . ( die zware magneten kosten niet veel vanuit duitsland of china )

http://supermagnete.nl/

Super leverancier als je degelijke neodymiummagneten zoekt :) Heb er zelf de magneten voor mijn kast gehaald, en kreeg er zelfs gratis en ongevraagd wat samples van vergelijkbare magneten bij (vierkantjes ipv cirkels bijv)
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Vandaag e.e.a. met de klant besproken. Als verwacht wordt afgestapt van de optie van één grote lade. Er komen twee lades voor in de plaats met geleiders met soft-closing systeem.

Desondanks blijft het een interessant issue, met name het zelf construeren is iets wat ik eens voor mezelf met afvalstukjes ga proberen. Dus alle tips en ideeën zijn zeker niet voor niks geweest. Dank heren voor jullie aller bijdragen !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.