Van de week een paar schalen gedraaid, ik had vorig jaar een paar stammetjes Essen van ongeveer 30cm doorsnee in plakken laten zagenvan een centimeter of 4 dikte, dat dit vrij lastig is met een kettingzaag weet iedereen die daar af en toe, of vaak mee werkt wel. Ik kan wel zeggen dat degene die dit voor mij heeft gedaan dat echt wel goed kon en de platen waren echt redelijk vlak, ik er nog een paar liggen maar geen foto van... Ik zal dat morgen nog ff doen. Ik heb eerst de schalen op de plaat geschroefd, na ze eerst zo rond mogelijk gezaagd te hebben met de afkortzaag. Eerst een voet er aan gedraaid en de buitenkant afgevlakt zodat ik een echt ronde schijf had die in de chuck kon worden gezet.
Daarna de bovenkant uitgehold en op ongeveer 14mm dikte gebracht, de rand netjes afgerond,

Het was de bedoeling dat ze op een poot kwamen te staan, dus toen maar op zoek naar iets waar ik die poten uit kon draaien, mijn eerste poging was uit een stukje buek met slaap

Alleen werd die voet afgekeurd omdat die te klein was, te wankel en te hoog.

Dus maar weer op zoek naar een stammetje van de juiste dikte waar ik de poten uit kon draaien.
Dit werd een essen stammetje en dan kom je hierop uit.

Daarna de bovenkant uitgehold en op ongeveer 14mm dikte gebracht, de rand netjes afgerond,

Het was de bedoeling dat ze op een poot kwamen te staan, dus toen maar op zoek naar iets waar ik die poten uit kon draaien, mijn eerste poging was uit een stukje buek met slaap

Alleen werd die voet afgekeurd omdat die te klein was, te wankel en te hoog.

Dus maar weer op zoek naar een stammetje van de juiste dikte waar ik de poten uit kon draaien.
Dit werd een essen stammetje en dan kom je hierop uit.