2 Afschrijf mesjes met damast blad

  • Onderwerp starter StephanvandenBerg
  • Startdatum
S

StephanvandenBerg

Guest
Ik heb afgelopen week weer 2 afschrijf mesjes afgemaakt, ditmaal zijn de mesjes hand gesmeed door Evert Kampscheur die eerder voor mij al 3 damast beitels heeft gesmeed. De handvatten zijn van coromandel. Ik ben wel benieuwd welk model handvat jullie het mooist vinden. En we willen kijken of het mogelijk is om de mesjes te gaan verkopen, dus mochten er geïnteresseerden zijn hoor ik het graag.

Attached files
 

martus

Actieve deelnemer
16 feb 2010
25
0
Beste,

Ik vindt het prachtig! maar kan je misschien iets meer info geven voor welke toepassing je zo iets zou gebruiken, of is het puur als sier? Want normaal is een mesje toch uit metaal. En hier blijkbaar uit hout?

Vriendelijke groeten.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
martus zei:
[N]ormaal is een mesje toch uit metaal. En hier blijkbaar uit hout?
Dat lijkt maar zo. Damaststaal is gestreept of vlekkerig staal wat door een bepaalde smeedtechniek ontstaat. Persoonlijk hou ik er niet zo van.

Ik vind het rechtermesje qua handvat het mooist. En ik vraag me af hoe het uitpakt als je de rechter handvatvorm combineert met de linker lemmetvorm.

Arthur
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik vind de mesjes erg mooi, en vind het rechter handvat het mooiste staan. Alleen dan zonder die druppelvorm, want die vind ik echt niet mooi.

PS: wat betreft het kopen en verkopen; dergelijke eenvoudige gereedschappen maak ik zelf. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.