Kan iemand zijn mening geven over het volgende? Ik ga zeer binnenkort een vlonder in mijn achtertuin maken. De houtsoort wordt vermoedelijk Massaranduba van 28mm dik. De vlonder komt over de volle breedte van mijn huis te liggen en dat is ongeveer 530cm. Ik dacht er zelf aan om vlonderplanken te kopen die minstens zo lang zijn als de breedte van mijn huis. Maar ik twijfel nu of ik wellicht de breedte moet verdelen in drieen, waardoor de kopse kanten tegen elkaar komen te liggen. Geen naden zien is mooier, maar kortere planken zijn makkelijker te hanteren.
Het tweede issue betreft houtrot onder mijn schuifpui (zie foto's). Ik heb het "kapotte" hout al weggehakt. Is het nu gewoon een kwestie van nieuwe stukken balk zagen erop monteren met een loodlapje eroverheen? En hoe maakt ik zo'n loodlapje vast?
Bijvoorbaat dank.
Mike
Attached files

Het tweede issue betreft houtrot onder mijn schuifpui (zie foto's). Ik heb het "kapotte" hout al weggehakt. Is het nu gewoon een kwestie van nieuwe stukken balk zagen erop monteren met een loodlapje eroverheen? En hoe maakt ik zo'n loodlapje vast?
Bijvoorbaat dank.
Mike
Attached files