Bedrijfsruimte --> werkplaats

CoSo

Actieve deelnemer
12 okt 2018
162
52
Door de aankoop van mijn huidige huis me oude hobby weer opgepakt.

Achter me huis staat een vrijstaande bedrijfsruimte van 9 x 3.5m welke bedoeld was voor de bouw van een home cinema, ook de reden waarom we dit huis kochten.
Door de aanschaf een 70" Oled vond ik de home cinema wat over killed.
De ruimte ben ik toen voor de helft gaan verhuren maar na 8 maanden werd de huur niet betaald en heb ik weer geheel in eigen gebruik.

Nu bezig om de ruimt om te bouwen en begonnen aan kast ruimte voor de L-Boxxen.
aantal jaar geleden had ik een zelfde collectie van Festool toen ik nog bij een Decor bedrijf werkte nu begonnen met de aanschaf bosch proffesional.

Gedeelte van de ruimte (ca 4,5m) is betegeld wat ik voorlopig zo laat en rest van de wanden heb ik nu bekleed met Tipoply platen.

Na veel lezen hier op het forum was ik van plan om een DeWalt tafelzaag te gaan kopen i.v.m. de Incra Milter 1000 HD die niet op de Bosch Proffesional GTS past.
Toch overstag gegaan voor de Bosch Proffesional GTS 10 XC aangezien hij nu te koop ston bij Amazon voor € 400,00
Nu heb ik al een paar keer meegemaakt bij Amazon.de dat de prijzen per dag anders kunnen zijn zo laatst ook de Bosch GEX 125-150 AVE gekocht voor € 149,99
Nu op zoek naar freestafel, lintzaag, schuurstaion, afzuiging etc. (Tips zijn welkom)
 

Bijlagen

  • 2019_01_18_21_24_52_Autodesk_AutoCAD_2018.dwg_.jpg
    2019_01_18_21_24_52_Autodesk_AutoCAD_2018.dwg_.jpg
    28 KB · Weergaven: 1.891
  • bedrijsruimte_01.jpg
    bedrijsruimte_01.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 1.920

CoSo

Actieve deelnemer
12 okt 2018
162
52
Zie dat de Bosch Proffesional GTS 10 XC nu weer € 748,90 is :confused:
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
Ja het rare is... Toen ik je link openklikte zag ik 550€ staan. Toen ik hem opnieuw openklikte stond er ineens bij "xx nieuw voor 400€" en was er inderdaad 1 shop die hem voor die prijs aanbood. Maar nu zijn al die lage prijzen verdwenen :confused: Aparte zaak...
 

CoSo

Actieve deelnemer
12 okt 2018
162
52
Ze hebben de verkoop geannuleerd en gevraagd of ik hem opnieuw wil kopen voor € 748,90 :(

Dat gaan we dus niet doen en ben daarom
opnieuw in de markt voor een zaagtafel en budget is tot ca € 1500,00

Freestafel gaat waarschijnlijk Incra worden.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Maar je had hem al gekocht ?
volgens mij kunnen ze dat dan niet doen, zou ik even goed uitzoeken
Proberen doen ze het altijd natuurlijk....
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Met een frequentie regelaar kun je ook prima een 3fase machine neerzetten (mits de motor niet te zwaar is)
 

CoSo

Actieve deelnemer
12 okt 2018
162
52
Maar je had hem al gekocht ?
volgens mij kunnen ze dat dan niet doen, zou ik even goed uitzoeken
Proberen doen ze het altijd natuurlijk....
Had hem al gekocht en betaald idd maar omdat het via andere aanbieder dan Amazon gaat kan dat schijnbaar.:(
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
De recentere Hammer machines zijn gebouwd om door een deuropening te kunnen (mits demonteren van de aanbouwtafel). Mij lijkt dat op het eerste zicht bij deze K3 en wie weet zelfs de Felder ook te lukken? Beide machines zijn alleszins een enorme stap vooruit tov de mobiele tafelzagen. Als je budget ±1500€ is, zou ik ze op zijn minst overwegen. Een grote roltafel vlak tegen het zaagblad is echt een genot om mee te werken.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.129
954
Die Felder in Zonhoven/2ehands.be is een oplichter. Die machine staat zogenaamd in Italië en wordt voor weinig bij je thuis geleverd. Je kunt deze testen voor afleveren, maar wel eerst €350 vooruit betalen voor de verzending. Denk dat je na betaling niets meer van die verkoper hoort. Als het wel betrouwbaar was geweest, dan had de machine al bij mij gestaan.....
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
Wauw... Dat verklaart waarom het ding al zo lang te koop staat. Zo staan er nog wel een aantal belachelijk goedkope recente Felders te koop, waar het frauduleuze vanaf druipt... Maar bij deze dacht ik misschien dat het nog realiteit was :rolleyes: Heb je het gemeld aan 2dehands.be?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.129
954
Vreemd....zou er toch een mailtje aan wagen richting amazon

Meestal zijn dat fraudeleuze aanbieders. Die bieden veel aan voor te lage prijzen. Amazon annuleert de orders dan en geeft het geld terug. Dat is natuurlijk positief omdat je dan direct een andere kunt kopen. Wel voor hogere prijs.

Wauw... Dat verklaart waarom het ding al zo lang te koop staat. Zo staan er nog wel een aantal belachelijk goedkope recente Felders te koop, waar het frauduleuze vanaf druipt... Maar bij deze dacht ik misschien dat het nog realiteit was :rolleyes: Heb je het gemeld aan 2dehands.be?

Nee, daar krijg je toch geen reactie op. En omdat ik niet betaald had is er ook nog niets strafbaars gebeurd.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Geheel terzijde: t.e.m. De 700 reeks van Felder kan alles door deuropening van 83cm. ( transportbreedte 80 cm)
 

CoSo

Actieve deelnemer
12 okt 2018
162
52
De recentere Hammer machines zijn gebouwd om door een deuropening te kunnen (mits demonteren van de aanbouwtafel). Mij lijkt dat op het eerste zicht bij deze K3 en wie weet zelfs de Felder ook te lukken? Beide machines zijn alleszins een enorme stap vooruit tov de mobiele tafelzagen. Als je budget ±1500€ is, zou ik ze op zijn minst overwegen. Een grote roltafel vlak tegen het zaagblad is echt een genot om mee te werken.
Misschien dat het budget nog wel opgetrokken kan worden, heb nu nog ca. 9K beschikbaar voor de hele ruimte en merk dat het hard gaat met vooral klein gereedschap.
Wil dan wel voor komende 5 jaar klaar zijn met grote uitgaven.
 

kahlbatsch

Actieve deelnemer
14 okt 2015
91
4
Lansingerland
Deze Metabo zaagcominatie, is dat wat?

https://www.marktplaats.nl/a/doe-he...lzaag.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Het gaat om Afzuiging Metabo EOB 9228 en zaag Tk U 1693 D

Ik heb deze Metabo even in bezit gehad, maar na 2 maanden weer verkocht. Ik had de 400 volt versie. Als je Festool gewend bent, zou ik zeker niet voor deze Metabo gaan. Ik bleef het ding haaks zetten. De roltafel parallel aan en haaks op de zaag zetten was een vervelend en dagelijks karwei. De parallelgeleider was ook niet al te best. Ik heb de Metabo verkocht en heb nu een Hammer K3. Het verschil in kwaliteit is enorm.
Ook zijn er van de Metabo moeilijk vervangende onderdelen te krijgen, aangezien ze niet meer gemaakt worden. Ik vond het een rammelbak.
Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die er mee kunnen werken, maar ik had er het geduld niet voor. Succes met je keuze!
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
Kahlbatsch is me voor... Rammelbak is misschien een tikkeltje overdreven, maar voor de rest is het helemaal waar allemaal. De afzuiging is wel interessanter dan de gemiddelde motafzuiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: boudewijn_de_bouwer

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.