Harvey circkelzaagtafel

Bas Botman

Nieuw lid
16 okt 2015
15
3
Super ZotVanHouut. Ga voor de roltafel.

Welke machine heb jij? Twijfel nu nog of ik een combi of alleen de formaatzaag koop. De Hammer B3 zit in mijn overwegingen, maar duur, duur en vraag me af of die frees wel op een goede plek zit. Lijkt me ver van de roltafel af en geen ruimte rechts om makkelijk aan te voeren...

Weet ook nog niet of dat in het budget past, die Hammer K3 loopt ook al snel tegen de 6k aan.


1601910977832.png
 

Bas Botman

Nieuw lid
16 okt 2015
15
3
Bas, ik ben het met ZotVanHout eens dat een goede roltafel zijn gewicht in goud waard is. Maar dan wel 1 die direct langs het zaagblad loopt. Een tijdje terug heb ik in Duitsland een nieuwe SCM Sc2 gekocht en ben er zeer blij mee. Die is minder breed dan een Hammer en de lengte van de roltafel (1600mm) kwam mij beter uit. De roltafel haal je er zo af en het terugplaatsen is minder dan een minuut werk. Op die manier bespaar ik plaats als ik zaag niet gebruik. In Duitsland kost deze machine ongeveer €3800 (incl leveren) en is daarmee goedkoper dan een Hammer en ongeveer even duur als een Harvey met roltafel.
PostVeel dank. Kijk ook naar de SCM SC2 ondertussen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.089
1.933
Klein-Brabant, Vlaanderen
Welke machine heb jij?
hm
ik wou je niet doen watertanden, maar nu je het toch vraagt
een scm 410 elite s
de een gaat naar het voetbal
de ander naar het café
beide doe ik sporadisch
ik stap eerder mijn werkhuis binnen
kom ik weer buiten, dan ben ik een gelukkiger mens
na 25 jaar + bij de start van het pensioen was ik aan een grotere nieuwe moderne machine toe

De Hammer B3 zit in mijn overwegingen, maar duur, duur en vraag me af of die frees wel op een goede plek zit.
aan alles zijn pro's en con's
enkel jij weet wat je nu en in de toekomst zal kunnen gebruiken
bij plaatsbeperking kan je het op wieltjes laten lopen
kiezen is moeilijk en vermoeiend :cry:
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.129
954
PostVeel dank. Kijk ook naar de SCM SC2 ondertussen.
Kijk vooral wat er past en dan bedoel ik binnen budget passen en passen qua ruimte. Voor mij was de Hammer te breed en kwam ik met de lengte van de roltafel niet uit (of te lang of te kort). Ik zou er wel 1 met oplegtafel nemen, want anders heb je weinig aan de roltafel bij plaatmateriaal of panelen. De SCM is aanzienlijk goedkoper dan de Hammer, maar van hele goede kwaliteit. Een nadeel is wel dat de SCM in Duitsland alleen in de krachtstroom-versie wordt verkocht. Die wordt daar onder de naam Holzkraft verkocht. Bij SCM Nederland kun je deze ook in 230V krijgen, maar is aanzienlijk duurder. Dat komt met name door de transportkosten. SCM Nederland telt de transportkosten van de fabriek in Italië tot in Nederland mee.
 

Bas Botman

Nieuw lid
16 okt 2015
15
3
hm
ik wou je niet doen watertanden, maar nu je het toch vraagt
een scm 410 elite s
de een gaat naar het voetbal
de ander naar het café
beide doe ik sporadisch
ik stap eerder mijn werkhuis binnen
kom ik weer buiten, dan ben ik een gelukkiger mens
na 25 jaar + bij de start van het pensioen was ik aan een grotere nieuwe moderne machine toe


aan alles zijn pro's en con's
enkel jij weet wat je nu en in de toekomst zal kunnen gebruiken
bij plaatsbeperking kan je het op wieltjes laten lopen
kiezen is moeilijk en vermoeiend :cry:
Dank voor al je input. De meeste mensen deugen!! En tja jaloers op de ruimte en machine die je hebt.
 

Bas Botman

Nieuw lid
16 okt 2015
15
3
Kijk vooral wat er past en dan bedoel ik binnen budget passen en passen qua ruimte. Voor mij was de Hammer te breed en kwam ik met de lengte van de roltafel niet uit (of te lang of te kort). Ik zou er wel 1 met oplegtafel nemen, want anders heb je weinig aan de roltafel bij plaatmateriaal of panelen. De SCM is aanzienlijk goedkoper dan de Hammer, maar van hele goede kwaliteit. Een nadeel is wel dat de SCM in Duitsland alleen in de krachtstroom-versie wordt verkocht. Die wordt daar onder de naam Holzkraft verkocht. Bij SCM Nederland kun je deze ook in 230V krijgen, maar is aanzienlijk duurder. Dat komt met name door de transportkosten. SCM Nederland telt de transportkosten van de fabriek in Italië tot in Nederland mee.
Dank je PostVeel. Heb de SCM al in overweging. Krachtstroom is geen probleem. Laat je weten wat het uiteindelijk wordt. Dank voor de info.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.