Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35

Deze gleuf: zagen of frezen

Hallo,

Ik zou zo'n telefoonhouder willen maken:

Tips om deze gleuf te maken? Zou dat met mijn Kapex lukken? (onder hoek & met diepte regeling). Frezen zal wat lastig zijn want dan moet ik al een hoek maken op mijn tafel...

Groeten

Stijn

Bedenk wel dat de meeste zagen een wisseltand hebben en geen rechte tand. Je moet de bodem dan handwerken.

Dat zou ik zagen. En zoals wim zegt als je geen speciaal blad hebt zul je wel met een beitels de bodem even glad moeten steken. (of een ruwe bodem accepteren..)
    Met de kapex zou moeten kunnen lijkt me, maar dan zou ik wel heel goed het blokje fixeren.

Heb eens een soortgelijke iets gemaakt. http://www.woodworking.nl/showthread...ghlight=tablet

Met een smalle beitel zo glad mogelijk maken & dan met een schuurpapiertje er over gaan lijkt me haalbaar?

ik zou zeggen frezen met een freestafel, waarbij je het blad onder een hoek kan zetten. Bij de meeste bovenfrezen zit de zool er vast op en die gaan denk ik niet diep genoeg kunnen, dus je hebt er eentje nodig waar je de zool vanaf kan halen (bosch heeft ze geloof ik)

Maar met de zaagtafel of je kapex zal dat wel kunnen, maar dan moet je idd de bodem van de gleuf nog wel afwerken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avos Bekijk Berichten
    Dat zou ik zagen. En zoals wim zegt als je geen speciaal blad hebt zul je wel met een beitels de bodem even glad moeten steken. (of een ruwe bodem accepteren..)
    Met de kapex zou moeten kunnen lijkt me, maar dan zou ik wel heel goed het blokje fixeren.

Heb eens een soortgelijke iets gemaakt. http://www.woodworking.nl/showthread...ghlight=tablet
    Hoe heb jij dit gedaan? Met een zaagtafel vermoed ik dan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Estivie Bekijk Berichten
    Hoe heb jij dit gedaan? Op een tafelzaag vermoed ik dan?
    Ja op de tafelzaag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamPonette Bekijk Berichten
    ik zou zeggen frezen met een freestafel, waarbij je het blad onder een hoek kan zetten. Bij de meeste bovenfrezen zit de zool er vast op en die gaan denk ik niet diep genoeg kunnen, dus je hebt er eentje nodig waar je de zool vanaf kan halen (bosch heeft ze geloof ik)

Maar met de zaagtafel of je kapex zal dat wel kunnen, maar dan moet je idd de bodem van de gleuf nog wel afwerken.
    Ik heb een Triton frees (met vaste zool). Ik zou eerder het houtblokje er onder een hoek langs halen (ipv de machine te kantelen). Wellicht is het handiger als ik het even met een zaagtafel laat doen bij mijn houthandel... (maar wel jammer omdat het dan niet 100% self-made is)

Ik zou frezen. D.w.z. recht frezen. En dan daarna pas de hoek aan het hout zagen...
    Groeten, Paul

Ik pruts ook maar wat. Maar met inzet en liefde...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boskabouter Bekijk Berichten
    Ik zou frezen. D.w.z. recht frezen. En dan daarna pas de hoek aan het hout zagen...
    soms wil je jezelf voor je kop slaan dit zal idd veel makkelijker zijn! en je kan dan afwerken met de handschaaf ofzo

Forum Rechten