Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Advies nieuwe beitelset

Heb op ww gezocht in oudere berichten en kom tot de volgende vragen.
    Wat is volgens jullie een mooie beitelset? Waar kopen jullie zoiets?
    (Mag binnenkort een cadeautje kopen ;-) )

Athanor
    Guest
    Ik heb een Kirschen set gekocht bij Baptist. Ben er zeer tevreden over!

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Precies, hoeveel wil je besteden en welk soort houtbewerking wil je doen: Af en toe een stukje of .... is het een nieuwe passie of iets daar tussen of.... weet je dat nog niet? (elk antwoord is goed mits het jouw antwoord is :-))

mvg
    klaas

Ze zijn voor alle voorkomende klussen in/om/rond het huis, klussen aan houten boot etc. Zit te denken aan een bedrag rond de 100,-.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik ben zo vrij daaruit te concluderen dat je niet het onderste uit de kan hoeft qua finewoodworking. Hout bewerken is niet een doel maar een middel.

Goed, ik zou dan weinig geld aan een kleine set beitels besteden en de rest van de honderd euro besteden aan een effectief middel om de beitels ZELF te kunnen slijpen en wetten . Dat laatste is belangrijker dan de kwaliteit van de beitels. (Evt zelf nog een beetje bij die 100 € leggen maar hoeft misschien niet eens). Merken? Stanley, bahco, bouwmarkt, of.... een setje tweedehands huis tuin en keukenbeitels van marktplaats mits in goede (=niet roestige) conditie.

Als je die keuze maakt, kunnen velen hier op dit forum je adviseren. (Voor elke ander keuze ook hoor :-))

Hoe dan ook, een heel goede dure set edelbeitels kopen zonder dat je zelf middelen hebt ze zelf scherp te maken en houden is geld weggooien.

Zou eens naar MHG of Narex kijken en idd slijpmateriaal meenemen in je aanschaf, want anders schiet je nog niets op.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Zelf heb ik onder andere een goedkope 10-delige set japanse beitels, o.a. Dictum verkoopt ze. Ben hier erg tevreden over, lange standtijd en goed te slijpen. Volgens mij vind je wat betrefd prijs/qualiteit weinig beters.

Maar met een set van 6 van Kirchen van zo rond de 100,- euro, doe je waarschijnlijk de rest van je leven, dus dan is die 100,- euro niet duur.

Forum Rechten