Ridgid schuurmachine niet in Nederland te koop?

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
576
96
Stiens
Dag,

Ik heb Jan Bouw gesproken van Ridgid Europe. Volgens hem verkoopt Ridgid deze machines niet in Europa, ook niet als hij er om vraagt. Hij wist ook te vertellen dat Ridgid in Amerika schroefboormachines verkoopt, maar in Europa niet. Enfin, zo wordt het niks.

Iemand nog een goed idee?

Er zijn alternatieven zoals in dit topic aangegeven, hoewel die niet de combinatie bieden.
Ik ga misschien zelf schuurcilinders maken.
In youtube is wel te vinden hoe dat kan.

André
 
A

Athanor

Guest
Ik kreeg deze week in de mailing van Ruthlands een alternatief voor de Ridgid te zien:
image.jpg

Deze lijkt op de spilschuurmachines die o.a. door Buitelaar HBM machins worden verkocht, dus je kunt je afvragen of het een kweste van tijd is dat zij met eenzelfde machine komen. Anders is dit het enige alternatief dat ik ben tegengekomen.

Zie: http://www.rutlands.co.uk/pp+unbeatable-deals+DEALS?promo=DK7010

Groet van Fons
 
Laatst bewerkt:

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Heb die ook tegengekomen en onmiddellijk bekeken.

Het is verleidelijk om mij zo een aan te schaffen.

Hoe is de kwaliteit eigenlijk van Ruthlands-materiaal? Met name hun huismerk Dakota in het bijzonder... Iemand ervaring?
 
A

Athanor

Guest
Ik heb HBM hierover een mailtje gestuurd met de gegevens die o.a. in dit topic staan en gevraagd of ze er mogelijk mee op de Nederlandse markt komen. Wacht even hun reactie af.

Fons
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Een aantal tools o.a. schroef machines die Ridgid verkoopt in de VS worden in NL( en verder Europa) met andere typenummers verkocht als AEG Powertools. Nu hebben ze niet alle apparaten in t assortiment maar miss zinnig om toch even te kijken?

Ridgid is dus net als AEG en Ryobi n broertje van Milwaukee.
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Ik kreeg vandaag een reactie van HBM. Het is voor hen momenteel niet interessant om deze machine te gaan leveren gezien de eisen die de Chinese fabrikant stelt, waardoor zij te veel machines moeten inkopen en deze naar verwachting niet kunnen afzetten. Gaat om honderden machines......

Komt er dus op neer dat de Ruthlands optie in beeld is.


Fons
 
A

Athanor

Guest
Ik heb de knoop maar doorgehakt en de machine van Ruthlands besteld:D

Fons
 
A

Athanor

Guest
Ha ha ha, ik denk dat ik die dag volop aan het rondrennen ben met een hesje "organisatie" om de schouders en brandjes mag blussen en vragen beantwoorden;) maar ik zal eens kijken, als er nog veel forumleden zich voor een plek melden, dan is er vast wel iemand die de machine in zijn standje kan hebben, zodat jullie kunnen snuffelen en voelen.......


Fons
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Maandag besteld bij Ruthlands vanmorgen binnen geweldige machine!!
Twee modificaties aangebracht ten eerste het snoer vervangen door een normaal snoer met gegoten stekker(oude snoer intact gelaten voor eventuele garantie). Ten tweede op de bandschuurhouder een grafiet plaat aangebracht deze verminderd de weerstand en warmte ontwikkeling van de schuurband.
Heb er al lekker mee geschuurd, stofafzuiging is prima alleen even een verloop aangebracht van 50mm naar 40mm, wisselen naar schuurband en spindel gaat zeer vlot en zonder gereedschap. Het motortje heeft voldoende power.

Kortom zeer blij met deze aanschaf ik heb een gecombineerde stationaire bandschuur met schijf van husqvarna deze is nu 10 jaar oud en na verscheidene keren de lagers te hebben vervangen is ie nu op zijn eind. Wilde eigenlijk weer een zelfde machine aanschaffen maar door deze post ben ik voor de ruthlands oscilating belt en bobine sander gegaan.
Dank je Fons voor deze gouden tip.

groetnis, Roeland
 
A

Athanor

Guest
Hallo Roeland, Graag gedaan:)

Ik heb de machine inmiddels ook binnen en al aan de praat. Voor de stekker heb ik een verloopstukje gekocht. De verbetering met de grafietplaat lijkt me ook wel wat. Kun je vertellen hoe je dat hebt opgelost en waar dat te verkrijgen is? Ik heb er ook al prettig mee gewerkt. Zal er nog wat over plaatsen.

Fons

image.jpg
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Pas op dat je hier waarschijnlijk een 110V, 60Hz motor bij krijgt, en niet al die dingen zijn om te bouwen naar 230V, 50Hz ;-)
 
A

Athanor

Guest
Volgens mij worden niet alle bestellingen naar Europa afgeleverd.


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.