Hoe zit jullie gereedschap wand in elkaar ??

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
idd dat was mijn denkrichting. Gewoon een verticale plaat(je) die je aan de cleat kan hangen en daaraan blokken met 45 graden vlak waar je de frezen insteekt
 

roekie

Actieve deelnemer
11 apr 2012
85
0
Of zoiets. Scheelt misschien weer iets in hoogte, je komt alleen iets verder naar voren..

Capture.JPG
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Of zoiets. Scheelt misschien weer iets in hoogte, je komt alleen iets verder naar voren..

En als je dan een scharniertje aan de bovenkant denkt heb je meteen een opbergplek voor spantangen, machinegereedschap en dergelijke. Alles bij elkaar.

Overigens bewaar ik mijn freesjes in een dichte koffer, waardoor er geen vocht bij kan. Leergeld betaald wat dat betreft..... In een vochtige omgeving is het zinvol om je freesjes goed te beschermen met een dun laagje machineolie als je ze maar af en toe gebruikt of een spuitje WD 40 bij frequent gebruik.

Groet, Rob.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Beide lijken me prima
Ik zit nog te spelen met het idee om met een zwaluwstaartfrees een gleuf van ca. 1.5 a 2mm diep in te frezen zodat ik daar een kartonstrip in kan steken om de maten op te schrijven
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.