Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Bandsawbox oftewel lintzaag doosje

Ik heb kort geleden een lintzaag gekocht. Na er eerst een beetje mee geoefend te hebben de onvermijdelijke bandsawbox gemaakt. Ik heb er honderden voorbij zien komen en dan ben je zelf aan de beurt.DSCN8996.jpgDSCN8992.jpgDSCN8994.jpg
    Een flink stuk merbau uit de container een 10 minuten zagen. Het is eigenlijk een heel gemakkelijk ding om te maken. Ik heb in de tussentijd alles in elkaar gelijmd. Ik vind het geen slecht idee.

Dat is mooi gelukt Hugo, je nieuwe zaag doet het goed! Ga je het doosje nog verder afwerken of laat je het zo "natuurlijk"?

jaap

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Een goed begin Hugo!!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Gisteravond had ik nog een berg zin en inspiratie. Omdat ik eerder alles al in elkaar had gelijmd kon de schuurmachine uit de kast komen.
    Met de bandschuur tot 140 doorgeschuurd. Met de schuurplankjes van Rick( nog bedankt) alles mooi rond gemaakt. Omdat ik wel een beetje van makkelijk houd het doosje in de antiek boenwas gezet. Altijd mooi om de kleur te zien veranderen. Ook het gevoel is gelijk heel prettig. Wel zie je gelijk maar je NOG meer had moeten schuren. Het is een kadootje voor a.s. zondag. Ik hoop een succes.
    foto's volgen.

Voor de eerste keer is het zeker goed gelukt!
    Ook mooi hout, met die rode kleur.

Het lijkt mij ook wel wat, zo´n lintzaag en dan ga ik ook zeker zo´n ´mini laden kast´ maken
    Ik ben het eens geprobeerd met de decoupeerzaag en het is aardig gelukt alleen doordat die minder recht zaagt heeft de voorkant van het laatje een grotere oppervlak dan de achterkant.

Laatst gewijzigd door Haye Galama; 01-08-12 om 22:09.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Het grote nadeel van dergelijke projecten is dat er zoooooo enorm veel schuurwerk aan zit op plekken waar je lastig bij komt. Ik hoop vandaag weer wat schuurwerk aan mijn eigen bouwsels te kunnen doen
    \
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Forum Rechten