Bandsawbox oftewel lintzaag doosje

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik heb kort geleden een lintzaag gekocht. Na er eerst een beetje mee geoefend te hebben de onvermijdelijke bandsawbox gemaakt. Ik heb er honderden voorbij zien komen en dan ben je zelf aan de beurt.DSCN8996.jpgDSCN8992.jpgDSCN8994.jpg
Een flink stuk merbau uit de container een 10 minuten zagen. Het is eigenlijk een heel gemakkelijk ding om te maken. Ik heb in de tussentijd alles in elkaar gelijmd. Ik vind het geen slecht idee.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Gisteravond had ik nog een berg zin en inspiratie. Omdat ik eerder alles al in elkaar had gelijmd kon de schuurmachine uit de kast komen.
Met de bandschuur tot 140 doorgeschuurd. Met de schuurplankjes van Rick( nog bedankt) alles mooi rond gemaakt. Omdat ik wel een beetje van makkelijk houd het doosje in de antiek boenwas gezet. Altijd mooi om de kleur te zien veranderen. Ook het gevoel is gelijk heel prettig. Wel zie je gelijk maar je NOG meer had moeten schuren. Het is een kadootje voor a.s. zondag. Ik hoop een succes.
foto's volgen.
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Voor de eerste keer is het zeker goed gelukt!
Ook mooi hout, met die rode kleur.

Het lijkt mij ook wel wat, zo´n lintzaag en dan ga ik ook zeker zo´n ´mini laden kast´ maken :D
Ik ben het eens geprobeerd met de decoupeerzaag en het is aardig gelukt alleen doordat die minder recht zaagt heeft de voorkant van het laatje een grotere oppervlak dan de achterkant.

nx64h.jpg
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het grote nadeel van dergelijke projecten is dat er zoooooo enorm veel schuurwerk aan zit op plekken waar je lastig bij komt. Ik hoop vandaag weer wat schuurwerk aan mijn eigen bouwsels te kunnen doen
\
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.