Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Superjaws SJA 200

Superjaws SJA 200

Beste mensen,

Kwam ik in de Ivana-folder de volgende aanbieding tegen.
    Een 'Superjaws SJA 200' werkbank voor € 89,-- ex BTW

http://www.tritoneu.nl/support/superjaws

Iemand ervaringen hiermee?

Alvast dank voor de reactie

Toevallig heb ik net afgelopen week een vergelijkbare werkbank gekocht bij de Aldi (soms komt een bepaalde hebzucht opzetten bij het boodschappen doen)
    In de handleiding staat dat het de Batavia Croc-Lock is. Lijkt sterk op "jouw" exemplaar.
    Ik heb hem nog niet gebruikt, maar mijn eerste indruk is positief. Hij is een stuk zwaarder en degelijker dan mijn B&D workmate, waar toch best veel plastic aan zit.
    De klem is zeer sterk en erg snel te bedienen (ook een groot verschil met de B&D). Een ander voordeel is dat de werkbank zeer stabiel staat (driepoot). Een nadeel daarbij is wel dat hij een groot vloeroppervlak inneemt (zeker t.o.v. de B&D), de poten staan ver uit elkaar. Ingeklapt is de werkbank lekker compact. Het in en uitklappen gaat simpel en op een logische wijze, maar is wel iets omslachtiger dan de B&D.
    Ik had hem meegenomen met het idee om een extra werkbankje te hebben, maar de komende tijd wordt dit mijn voornaamste werkbank op locatie en ik verwacht dat de B&D binnenkort de deur uit gaat.

Lijkt wel heeel erg veel op de variant Rockwell Jawhorse :-)

Tsja, dat is 'm ook al. Wordt dus waarschijnlijk onder zeer veel merknamen verkocht.
    Ik kende hem nog niet. De promo film is in ieder geval erg enthousiast

Ik geloof dat de uitvinder vergeten is patent op zijn/haar uitvinding te vragen haha.
    Kom hem hier weer onder een andere merknaam tegen (Powerplus Jawzilla)

Had de aanbieding in de ivanafolder ook zien staan en om dat ik al een tijd van plan was de triton multistand, die ook in deze aanbieding zat, te kopen, heb ik maar toegehapt.
    Ik heb de set nu 14 dagen en de multistand is, volgens verwachting, heel makkelijk als toevoeging aan m'n zaagtafel bij het afkorten. Ook toen ik een deur moest afhangen en iemand anders m'n zaagbankjes in gebruik had heb ik de multistand gebruikt, samen met m'n zaagtafel, als werkbank.

De superjaws heb ik nu gebruikt bij het repareren van een stoel, de stoel erin geklemd bij het repareren van de leuning, bij het afkorten van balken voor een balklaag, samen met de multistand en vanmiddag bij werkzaamheden aan het hek aan de voorgevel van ons huis.
    Ik heb schuine kanten gezaagd aan balkjes met de handzaag, ging mooi met zo'n werkbank dichtbij. Ook heb ik een bij de kop afgeknapte steel van een voorhamer in de superjaws gehad om hem smaller te maken met een haalmes.

Tot nu toe vind ik het een veelzijdig ding, ook de voetbediening en het vergrendelen gaat makkelijk. Denk dat je er ook wel goed in kunt handschaven en met het haalmes werken, zou bij veelvuldig gebruik daarvoor wat op de werkplaatsvloer maken waarmee hij vast te zetten is.

Nu ben ik iemand die weinig aan een werkbank werkt, doordat ik vooral op locatie werk. Heb de superjaws gekocht omdat hij in combinatie met de multistand in de aanbieding was, maar ben nu van plan hem een vaste plek in m'n bus te geven, hij valt me dus niet tegen. Groot voordeel is ook dat hij ingeklapt zo klein is en je dus overal over een bankschroef kunt beschikken.

Mvg, Bjorn

Ik ben vandaag ook volop in de weer geweest met de Croc-lock.
    Het werkte boven verwachting, zeer snelle en krachtige klem. Ben er tevreden over.

Heb hem op de valreep toch ook maar aangeschaft, d.w.z. zeg maar nee, dan neem je er twee
    De aanbieding was zeer scherp, dus de verleiding niet kunnen weerstaan.
    Alles uitgeklapt en even met een vluchtig oog bekeken en ziet er zeer stabiel uit, ook de bijgeleverde multistand.
    Wat handig is, is dat de multistand ook een beperkte klemfunctie heeft.

Al met al, geen spijt en lijkt het een nuttige aankoop geweest.
    Laatst gewijzigd door starterXL; 07-07-12 om 23:11.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door starterXL Bekijk Berichten
    Ik geloof dat de uitvinder vergeten is patent op zijn/haar uitvinding te vragen haha.
    Kom hem hier weer onder een andere merknaam tegen (Powerplus Jawzilla)
    Die triton superjaws was er eerst, en bestaat al een hele poos. Ik denk eerder dat het patent inmiddels vervallen is (zoals van die oscillerende multitools van fein, of de invalzaag van festool (patent verkregen door holzher over te nemen). OF het heeft te maken met dat Triton enkele jaren geleden overgenomen is door zo'n grote fabrikant van budgetgereedschap.

Overigens wel grappig: de eerste keer dat ik zo'n ding in het echt zag was bij een festool/protool demo bij de introductie van de vacsys vaccuumklem, die beugel om dat ding aan zo'n mft tafel te hangen hadden ze nog niet, en ze gebruikten een plaat geklemd in superjaws als werkbank om het ding te demonstreren (in het blad van een mft tafel zitten gaten, zodat de vacuumklem zich daarop niet kan vastzuigen)
    Laatst gewijzigd door Frank-Jan; 09-07-12 om 11:10.

Ben zeer tevreden over de superjaws, heb hem eigenlijk gekocht omdat die multistand in de set zat. Bij het werken met massief hout vind ik hem erg makkelijk, laatst een eiken schouw gemaakt om een stalen constructie heen. Het ding is zeer makkelijk bij het uitvoeren van zaag en bovenfreesbewerkingen, ook om het hout op te schuren met de bandschuurmachine. Hakken met de beitel gaat ook goed, dan ga ik wel op het lange gedeelte zitten, zodat het ding massa krijgt
    Heb het ding tot nu toe meer gebruikt dan ik verwacht had, vind de prijskwaliteit verhouding erg goed

Forum Rechten