Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 49

Onderwerp: En suite

En suite

Goedenavond allemaal,

ik had me van de week al voorgesteld en had beloofd om wat te plaatsen over de bouw van een ensuite.
    Het begon allemaal met de wens om een nieuwe hoekbank en welke kleur.
    Toen gingen we eens denken over ons interieur en kwamen eigenlijk tot de conclusie dat het een beetje een rommeltje is vooral qua kasten, dus het idee was kasten weg maar waar laat je dan de inhoud; in een soort en suite oplossing naar de keuken was toen snel bedacht.
    Ik heb een schetsje gemaakt om een idee te krijgen:

Het idee werd goedgekeurd dus toen moest ik aan de slag.
    Hier een foto van de doorgang waar de ensuite moet komen:

Het gebruikte materiaal is MDF en omdat we een jaren 30 huis hebben moesten er natuurlijk veel panelen in. Ik heb hiervoor een freestafel aangeschaft met een bijbehorende profiel en contraprofielfrees:

Vervolgens begonnen met de deuren te maken, hier een foto van de gefreesde deuren los, de deuren zijn 57,5cm breed dus vrij smal:

Het gebruikte MDF is 18mm, de deuren worden samengeteld uit 2 x 18mm op elkaar.

Binnenkort meer....

Attached files

Re: En suite

Ik krijg de foto's van iemand anders, kan niet vinden waarom? Ik heb ze in mijn persoonlijke album ge-upload.

edit: gevonden! en foto's aangepast...

netjes gecontramalt ! ben benieuw hoe het eruit gaat zien

ziet er nu al netjes uit !!
    ben ook van plan om zoiets te maken heb hiervoor ook een contraprofielfrees aangeschaft bij
    veltmanslijptechniek.
    gebruik je aan een zijde losse glaslatjes bij de deuren ?

ja klopt Franki,

aan één kant heb ik het profiel weggezaagd en glaslatten met het profiel erin gefreesd, ik heb de glaslatten iets breder gehouden omdat dat nodig was ivm het profiel...

Wordt een leuke uitdaging om dat kopse mdf netjes en strak te krijgen. Ik moet trouwens jou fotos eerst opslaan voor ik ze kan zien. Ik vind dat niet fijn kijken, kan je ze niet direct naar het forum uploaden?

Goedemorgen Renault,

dat probleem met die foto's heb ik zelf ook,
    hoe kan ik ze direct oploaden, weet jij dat?

Als je een reactie typt heb je het typeveld met rechts de icoontjes. Direct daaronder staat;
    ''concept bewaren'' - ''voorbeeld'' - ''bevestig''

Direct daaronder staat een blauw vak waarvan de titel ''opties'' bedraagt. Daarnaast staat ''bijlage toevoegen'' Die moet je hebben. De rest spreekt voor zich. De fotos moeten denk ik wel geresized worden.

Goedenavond,

hier weer wat foto's, bedankt @Renault ik ga het volgens jouw manier proberen....

Nadat alle delen gefreesd waren heb ik de boel in elkaar gelijmd met een paneeltje van 10mm dik, bovenin komt uiteindelijk iets van glas.
    Vervolgens eerst maar eens gepast voor de doorgang, toch een beetje spannend moment, maar het paste...:

Wat Renault al zei, helemaal gelijk krijg je de kopse kanten niet, ik heb dit opgelost door er een schuine kant aan te schaven, waardoor je de (kleine) verschillen niet meer opmerkt. Bij mijn paneeldeuren in huis is dit ook zo gedaan (af fabriek) dus in die zin blijft het een mooi geheel in huis.
    Hier de gelijmde deur (met constructielijm gelijmd):

Om de deuren op te hangen heb ik een S40 railsysteem van essentials gekocht bij de bouwmaat, ik heb op de bovenkant van de deuren een stalen strip gemaakt waar de deuren aan komen te hangen:

Vervolgens in de onderkant van de deuren een aluminium strip gefreesd waar de ondergeleiding in valt:

De deuren vallen in elkaar, de ene deur female gefreesd met de bovenfrees en de andere male:

Vervolgens een balk boven de deur gemaakt en daar de rails aan gemonteerd en de deuren opgehangen, onder op de vloer heb ik een aluminium strip gemaakt waar de ondergeleiders op geschroefd zitten, ik typ het sneller dan ik het gedaan heb, alleen het ophangen heeft me een dag gekost...:

De kasten bestaan uit 5 delen; een hoge kast links en rechts (MDF 22mm), hieroverheen een plaat MDF van 18mm en daarop komen drie kasten van MDF 22mm en daaroverheen nog een plaat MDF van 18 die uitsteekt en waar drie spotjes in komen.
    In de kasten komen keeplatten behalve in de middelste bovenkast, uiteindelijk komt alles mooi uitgelijnd zodat ik met afwerklijsten alles af kan werken, als legplank in de open gedeeltes zit ik te denken aan eiken planken om doorhangen te voorkomen.
    Volgende keer meer over het maken van de kasten....

Attached files

Leuk! Nog een ensuite.
    Maar wel een wat smalle doorgang voor 2 deuren. Hoe breed zijn de deuren?
    Ik heb zelf ook een ensuite gemaakt, topic staat ook ergens op dit forum .

Forum Rechten