Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

onderhoud aan het forum

Vanaf 12 april, ongeveer 00:30 is het forum gesloten ivm onderhoud en in de loop van de dag weer beschikbaar.
    Excuses voor het ongemak.

uw beheerder

Re: onderhoud aan het forum

Snel nog even gluren, je weet maar nooit. Baas, succes met de werkzaamheden. Ik ga een uiltje knappen.

Succes baas. En bedankt!!!

O,O, dat ging even mis gisteren. Gistermorgen het forum afgesloten, een backup van de database gemaakt en alvast met de forum software geinstalleerd op de nieuwe server, wat ik ook al 2x als proef gedaan had. De oude server staat in de us, de nieuwe in duitsland, het het is een nederlandse domeinnaam en dus in nederland geregistreerd. De dns van de domeinnaam werd beheerd in de us, dus eerst de domeinnaam terughalen naar de nederlandse provider en na een paar uur, toen dat geslaagd was, de domeinnaam door laten verwijzen naar de nieuwe server. Maar o sukkel die ik ben, ik had het nieuwe forum niet op slot gezet en in nederland werden jullie na een paar uur al doorverwezen naar de nieuwe server, maar ik tegen 12 uur 's nachts nog niet, ik kreeg de us server nog steeds in beeld en kon dus niet ingrijpen. Ik realiseerde me vanmorgen pas dat het forum al bereikbaar was ops: ops: . Maar nu is het forum weer op de stand van 's nachts 11 april, dus een paar berichten van gisteren zitten er niet in en Roekie moet zich even opnieuw registreren. Mijn excuses voor het ongemak, ik heb wel even zitten zweten, maar kan er inmiddels wel om lachen. Ik moet nu nog wel wat upgraden etc en de bijlagen moeten nog bijgewerkt worden. Die bestanden zijn te groot om in 1 keer over te halen met de beheer software van de server (Plesk).
    En als het goed is komt fryslanboppe.fr ook niet meer in het scherm, dat is op dezelfde server maar een andere webspace van de testversie. Mochten er nog meer vragen zijn of dat iemand mij nog publiekelijk aan de schandpaal wil nagelen, dan kan dat.
    Veel plezier op het forum, het is in ieder geval een stuk sneller, dus de meesten kunnen een paar minuten eerder naar bed voortaan

jaap

Publiekelijk aan de schandpaal nagelen? Ach nee, er gaat overal weleens iets fout. Heb dit soort ervaringen zelf ook hoor :-) Ik ben allang blij dat alle berichten van de 10e en 11e weer terug zijn!

Arthur

Tip voor een mogelijk volgende keer Jaap. Als je Windows gebruikt dan kan je zoeken naar het bestand genaamd 'hosts.cfg'. In dit bestand kun je dan aangeven naar welk ip adres een domeinnaam verwijst. Wanneer de DNS server die jij gebruikt naar de juiste server verwijst, dan kun je dit weer uit het bestand halen.

Voor zover de tip van ironmike hier van toepassing is, het bestand heet 'hosts' (geen extensie dus) en staat bij vrijwel alle windows versies in:
    C:WindowsSystem32driversetc

Precies die bedoelde ik

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Van mijn bericht dat op 12 april 2012 om 0:03 is verzonden ontbreken de plaatjes nog. Zijn die nog terug te halen of zijn ze voorgoed in cyberspace verdwenen. Als ze inderdaad verdwenen zijn ga ik de plaatjes weer uploaden. Zal ik de plaatjes opnieuw plaatsen of zal ik eventuele instructies afwachten. In het ergste geval staan de plaatjes er dubbel op.

De bijlagen moeten er nog zijn, het hele oude forum is nog intact, ik kan het zo niet opstarten, want zodra ik dan een module aanroep schakelt ie over naar deze nieuwe variant. Dus ik moet nog even knutselen; het zit deels in de permissies van de folders en de files en het probleem dat ik hier heb om grote bestanden over te sturen. De internet verbinding valt hier zeer regelmatig weg en dan moet ik eerst weer via mijn provider de verbinding opbouwen. Maar we hebben ook prima hulp in Nederland, dus er wordt aan gewerkt. Het heeft de voorkeur even geen bestanden te uploaden, voor de rest gaat alles goed.
    En het is hier Songkran, Thais nieuwjaar. De scholen zijn dicht, veel mensen zijn op vakantie en op straat wordt je traditioneel nat gegooid met water. Vanmiddag met een kleine truck meegeweest, waarin een aantal grote tonnen met water, wat buren mee en kinderen en allemaal een groot waterpistool en maar spuiten!!
    Maar nu weer bezig met het forum .

jaap

Forum Rechten