Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: boomstam raden

boomstam raden

ik heb van de buren een aanal huizen verderop 2 stukken boomstam gered van de schredder, de rest was te zwaar voor mij om te tillen

maar ik heb geen idee wat voor soort het is en of ik er wat mee kan (behalve in de kachel stoppen)
    wie weet er welke soort boom het is? ik dacht in eerste instantie aan beuk maar dat betwijvel ik

groeten Bas

Attached files

Re: boomstam raden

Geen beuk want die heeft een gladde bast. Verder heb ik er ook de ballen verstand van...

heheh zie dat ook nooit.
    Maar in ieder geval ook geen berk.

Mijn vader was hovenier, die zei altijd: laat mij het blad maar zien, dan vertel ik je wat voor boom het is.
    Hij kon het ook aan de schors zien, blijkbaar heb ik die gave niet mee gekregen.

Kunnen we ook nog wat winnen?
    Een cuub zaagsel bv?

Meer een raadsel voor Houthasses.

Dat lijkt mij zo te zien Populier. Daar kunnen zo een paar klompen uit gehakt worden

Mvg,

André

Populier. Dat dacht ik nou ook...

Is het mogelijk om een foto van de bladknoppen te maken?

Volgens mij zitten die er niet meer aan. Ik neem aan dat je niet de op die ene foto zichtbare blaadjes bedoelt - dat is namelijk klimop - maar ik ga er van uit dat je dat wel gezien had...

De boom stond een paar huizen verderop, misschien liggen er nog wat takjes met bladknoppen.
    De Hedera heb ik gezien.
    Ik wil een linde ook niet uitsluiten.

alles is al weg alleen deze 2 stukken heb ik kunnen redden ik heb me een breuk gesjouwd
    als het populier is is het dan nog hout waar ik iets mee kan?, behalve klompen maken want daar heb ik al 2 par van staan :P

groeten Bas

het is geen linde ook geen wilg ook geen esdoorn ook geen es

het is populier )

wat je er mee kan ? geen idiee,
    weeet wel dat als je het snel droogt dat het gouw scheurd maar als het dan droog is
    dan het het taai en redelijk hard licht hout

Forum Rechten