Starter wil zelf (Italiaanse) raamluiken gaan maken.

A

Anonymous

Guest
Ik ben zelf in het bezit van een afkortzaag en de grootste zaagtafel van DeWalt en deze machines zijn inderdaad meer geschikt voor bouwwerkzaamheden. De machines zijn niet nauwkeurig genoeg voor meubelmaken, zeker de afkortzaag niet. Ik zit zelf te denken aan vervanging door een combinatiemachine van een goed merk en de Festool Kapex.
Als het om frezen, schuren en zagen gaat, dan geeft Festool naar mijn mening het beste resultaat, het is alleen wel behoorlijk prijzig. Festool heeft ook het CMS syteem, waar ook veel bewerkingen mee gedaan kunnen worden, alleen vond ik het een beetje aan de lichte kant voor zwaarder hout en/of grote volumes.

Ik hoop dst je hier wat aan hebt...
 

WR1944

Oud hout
Houd er wel rekening mee dat de nieuwere modellen Domino geen pennen meer hebben maar plastic palletjes, die in de voorkant zitten. Vanwege een patent moesten de pennen vervangen worden door een andere constructie.
Met de plastic palletjes gaat het systeem van louvres infrezen niet meer op.
 
A

Athanor

Guest
Dat begrijp ik niet goed, het gaat toch om de functie van de palletjes, niet om het materiaal waarvan ze zijn gemaakt? Kun je er nog wat meer over vertellen, waarom die funtie dan niet meer bruikbaar is?
Fons
 

Legno&Co

Nieuw lid
4 mrt 2009
8
0
Athanor zei:
Hallo Wim,

Op de onderstaande link vind je een uitleg over het maken van jalouzien met behulp van de Festool Domino. Misschien brengt dat je nog op gedachten over je eigen te verrichten klus.

Succes!
Fons

http://web.hypersurf.com/~charlie2/DOMI ... vers0.html

Hallo Fons,

Of de domino nou wel of niet bruikbaar is vind ik eigenlijk niet eens zo belangrijk. Het idee van de mal is, met wat aanpassingen, volgens mij ook heel goed bruikbaar in combinatie met een bovenfrees. Bedankt voor de info.

groetjes, Wim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.