Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Kromtrekkend hek

Kromtrekkend hek

Hallo,
    Probleem probleem probleem,tuinhek in afrormosia
    Afstand tussen planken +-6mm .
    Planken zijn op de kader geschroefd,maar de kader trekt kromp na een paar dagen regen.
    Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan verhelpen?

Mvg,
    Rudy

Re: Kromtrekkend hek

Rudy,

is enkel het bovenste horizontaal stuk krom getrokken of is er onderaan ook iets loos?
    Als het enkel het bovenste stuk is, dan zal je dat moeten vervangen. Afrormosia is soms nogal levendig en dan krijg je zoiets wel eens te zien.

Zijn beide horizontale delen krom getrokken dan is er vermoedelijk constructief iets aan de hand.
    Maar om daar iets zinnigs over te vertellen plaats je best eens enkele foto's van het hek in vooraanzicht.

Mvg,

André

Als ik de foto goed bekijk lijkt het wel dat de draadrichting van je bovenregel helemaal niet recht verloopt. In het midden lijkt hij zelfs diagonaal te gaan. Ik denk dat je de balk best vervangt door een exemplaar met een rechter draadverloop...

Ik dacht inderdaad ook zoiets te zien, jokke!
    Vervangen is idd de enige oplossing.

Steven

Ik denk meer dat door regen vocht in het kopse hout trekt en de delen daardoor met name aan de bovenzijde uitzetten en daardoor de bovenregel krom drukt. Oplossing is m.i een afdekregel boven op de deur te zetten, waardoor er geen vocht meer in het kopse hout kan trekken.

Ziezo het vooraanzicht

Mvg,
    Rudy

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Er wordt je gevraagd of de onderkant ook krom is en een foto van het geheel. Plaats je zoiets :?

haha joris, dit is toch een vooraanzicht, of niet dan? Misschien bedoelen de vragers echter wel een achteraanzicht, ofwel een vooraanzicht vanaf de binnenkant bezien.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Er wordt inderdaad letterlijk gevraagd om een foto van het vooraanzicht, en tijdens mijn opleiding heb ik toch echt geleerd dat dit een vooraanzicht is. Dus ik snap het zure commentaar van Joris totaal niet :roll: , zeg dan niets.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Wat is er dan zo onduidelijk aan onderstaande quote?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh
    Zijn beide horizontale delen krom getrokken dan is er vermoedelijk constructief iets aan de hand.
    Maar om daar iets zinnigs over te vertellen plaats je best eens enkele foto's van het hek in vooraanzicht.

Lijkt me dat er een foto van het geheel gevraagd word :roll:

Forum Rechten