Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 52

Re: Chemisch ontroesten?

Dat is handige informatie Andre! Verdund citroenzuur schijnt ook de kleur van vervaald purperhard weer op te halen, ik weet niet of je een stukje hebt liggen, maar daar ben ik nog steeds nieuwsgierig naar.

jaap

Klopt volledig! Ik heb ooit bij wijze van test een plankje purperhart half behandeld met gewoon citroensap en de andere helft onbehandeld gelaten. Het behandelde deel kreeg onmiddelijk een diepere kleur. Na een jaar in de zon (achter glas) gelegen te hebben was het onbehandelde deel wat vergrijsd maar het behandelde deel was nog steeds paars. Het was wel lichter van kleur. Het werkt dus ook preventief.

Goed om weten Jokke, dat komt nog wel eens van pas.
    Ga het ook eens proberen met Padouk, dat verliest ook snel zijn mooie kleur, baat het niet dan schaad het ook niet.

Mvg,

André

knap ! en al een goed adres gevonden waar je het voor een goede prijs kunt bestellen,

ga ook eens googelen,laat het je nog weten.

grts
    Frederik

Hey Fred,

heeft het spul zijn werk gedaan bij je stukken?

André

Citroenzuur heb ik toevallig gevonden in de AH in het schap met de Surinaamse bakspulletjes. Een klein potje met korrels voor 0.99. Niet heel voordelig maar als je het even uit wilt proberen en toch juist boodschappen moet doen...

Bedankt voor die gouden tip. Heb het geprobeerd en was verbaasd dat het zo goed ging.

Hmm, ik heb de hele AH bekeken, maar ik kon niks vinden. En als je het personeel vraagt naar citroenzuur....

Heb je een afbeelding ofzo van het potje seek?

Het spul doet zijn werk naar behoren,en je kunt het kopen bij de drogist.

Mvg,
    Rudy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodworker
    Hmm, ik heb de hele AH bekeken, maar ik kon niks vinden. En als je het personeel vraagt naar citroenzuur....

Heb je een afbeelding ofzo van het potje seek?
    Wij hebben zo'n reuze AH. Misschien hebben die meer assortiment? Het stond in een rek met bonenmeel, roti mix, soda en nog meer typisch surinaamse dingen. Gewoon een klein potje, net een soort kriudenpotje. Sorry ik heb er geen foto van gemaakt...

Forum Rechten