Afstellen lintzaag

tuoh

Oud hout
Je snapt blijkbaar helemaal niet wat voor werk daar aan zit, anders zou je die (ongefundeerde) opmerking wel achterwege laten. De klus al eens zien gebeuren? Weet je wat één arbeidsuur tegenwoordig kost?

Elk wiel gaat op draaibank om de oude rubbers er af te draaien, er worden nieuwe rubbers van lengte gesneden en op het loopvlak gelijmd, na de droging gaan de wielen opnieuw de draaibank op om glad gedraaid te worden en de zijkanten te trimmen. Als laatste klus worden de wielen dynamisch gebalanceerd. Ik zie het je niet doen voor minder dan 150€:p
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dat is dan zeker bij zeer oude of zeer zware machines het geval, maar tegenwoordige en minstens sinds jaren 80 zijn dat toch gewoon losse banden die erop gestrekt zijn zonder lijm.
Dat was zo bij mijn vorige elktra beckum en huidige hammer, tegenwoordig kan je banden op maat bestellen die je erover strekt ofwel zoals ik al gedaan had en matthias wandel ook, een fietsluchtband van iets kleinere diameter opensnijden en erover strekken. Niet ideaal maar het werkt.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
En dat had ik idd in m'n hoofd.. Daarbij zie ik vooral machinale bewerkingen, behalve het lijmen. Een bedrijf met veel ervaring, waarbij ik even aanneem dat het afdraaiproces is geautomatiseerd, heeft maten van elke denkbare lintzaag in z'n systeem staan.. Inzetten, op een knop drukken, klaar.. Dat hoeft niet heel veel tijd te kosten..

Maar misschien vergis ik me idd in de kosten van een (machine)uur..
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Je snapt blijkbaar helemaal niet wat voor werk daar aan zit, anders zou je die (ongefundeerde) opmerking wel achterwege laten. De klus al eens zien gebeuren? Weet je wat één arbeidsuur tegenwoordig kost?

Elk wiel gaat op draaibank om de oude rubbers er af te draaien, er worden nieuwe rubbers van lengte gesneden en op het loopvlak gelijmd, na de droging gaan de wielen opnieuw de draaibank op om glad gedraaid te worden en de zijkanten te trimmen. Als laatste klus worden de wielen dynamisch gebalanceerd. Ik zie het je niet doen voor minder dan 150€:p


helemaal mee eens,,, je weet pas wat voor werk het is als je weet waar je over praat..
groet robert
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Niet geheel correct, ik reageer op jouw bericht dat recent is, jij reageert op een reactie van 3 jaar geleden....
moster, ja lekker, vooral op een balletje ;-)
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Niet geheel correct, ik reageer op jouw bericht dat recent is, jij reageert op een reactie van 3 jaar geleden....
moster, ja lekker, vooral op een balletje ;-)


als er eens eeb woodworking bijeenkomst is trakteer ik jou ook een drankje met een balletje ;)

goede deal toch!!!
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
nou lijkt me een goed plan om idd eens een balletje te eten, en sterkte verhalen te vertellen wat we allemaal al niet maken en hoe..


goed idee zou ik zeggen..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.