Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

advies schuurmachiene

Ik ben van plan een schuurmachiene te kopen die vrij algemeen te gebruiken is.
    Hij wordt ingezet voor schilderwerk in huis, het schuren van de bestelbus en als ik wat van hout gemaakt heb.

Ik heb nu een machine van €20 en dat is 3 keer niets.
    Daarvoor een vlakschuurmachine van B en D waarvan na 30 jaar de lagers uitgelopen zijn.

Ik heb een demonstratie van Festool gezien, mooie machine, maar die prijs is prijzig.

Wat zijn goede mogelijkheden en alternatieven.

Re: advies schuurmachiene

Als alternatief voor Festool zie ik eigenlijk alleen de bouwmarktbudget klonen.
    Geen geld, maar ook geen kwaliteit.
    Dit levert een enorm goede prijs/kwaliteit op.

Alleen als je iets meer kwaliteit wilt: dan wordt het toch snel Festool
    Een aspect wat Festool duurder maakt is de handige systainer, maar die is -vind ik- zijn geld wel waard.
    De goede stofafzuiging is een aspect, maar ja wat kost een stel nieuwe longen?

Tja, anders wordt het "gewoon" een metabo, makita of (blauwe) bosch.

Al moet ik zeggen dat ik een oude makita heb, maar sinds kort ook een Festool. De makita is nu naar mijn zwager ...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik heb zelf twee schuurmachines van Festool. Een kleine vlakschuurmachine en een rotex. Waarschijnlijk zijn er wel alternatieven op de markt maar deze machines bevallen me enorm goed.

Ben het met Koffiedrinker eens, Festool is de beste keus.
    Makita en Bosch (blauw) zijn ook goed, metabo vind ik persoonlijk iets minder

Wat betreft de prijs, zelf koop ik de festool schuurmachines altijd in doos want de systainer wordt bij ons nooit gebruikt.
    Het scheelt € 40,- en van de prijs die overblijft kun je meestal nog eens 10% afkrijgen,bij sommige
    dealers in een geldbedrag en bij anderen in de vorm van een waarde of tegoedbon.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik heb altijd een grote hekel aan schuren gehad, hoofdzakelijk omdat ik dat met de hand moest doen. Omdat ik recentelijk toch echt serieus moest schuren heb ik een Festool RO90 gekocht. Na een korte periode van wennen en de juiste balans vinden van zuigkracht van de stofzuiger en de druk op het hout vind ik het een erg handzame machine. Het werkt als een beest met het grove papier en het fijnere papier geeft een superzachte afwerking. Ik heb nauwelijks ervaring met andere machines maar ik kan je deze machine van harte aanbevelen.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik vind het ophemelen van de Festools weer behoorlijk overtrokken, er zijn vele goede alternatieven en al helemaal als het voor niet dagelijks gebruik bedoelt is.
    Kijk ook eens naar de merken die al genoemd zijn, Bosch (blauw), Makita, maar voor hobbymatig gebruik durf ik zelfs te zeggen dat je best eens voor een Bosch groen kan kijken. Ik heb daar een vlakschuurder van die ik zo af en toe ook gebruik, maar die bevalt voor sporadisch gebruik best.

Conclusie, op 1 staat Festo
    Terwijl een metabo, makita of (blauwe) bosch een goed alternatief is, ook omdat het hobbymatig gebruikt wordt.

Voor algemeen gebruik, kan je dan het beste een roterende- vlak- of een deltazool gebruiken?

Zelf gebruik ik de Metabo SXE 450 Turbotec. Goede machine,waar ik goed mee kan werken. Kost ongeveer €245.00. Zie link voor een review. (review heb ik niet zelf gemaakt).
    http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=537

Ook gebruik ik een Bosch groen bandschuurmachine. Is al een oudje en ik vind het niet echt goede resultaten opleveren. Heb ook gewerkt met een gloednieuwe Bosch groen bandschuurmachine en dat was iets beter maar nog niet geweldig.

Ik heb geen ervaring met de Festool schuurmachines maar ik ben tevreden over de Metabo.

Groeten Rudolf

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Haan
    Voor algemeen gebruik, kan je dan het beste een roterende- vlak- of een deltazool gebruiken?
    Een vlak of roterende schuurmachine. Voor algemeen gebruik zou ik persoonlijk de vlakschuurder nemen, omdat deze ook gemakkelijk is in het gebruik bij schuren van hoeken en randjes.

Wat is nu een goede??????

Ik heb een belangrijke vraag gemist! Hoe vaak ga je hem gebruiken. En welk type ga je dan het meest gebruiken? Als het voor dagelijks gebruik is dan ontkom je niet aan fest.... sorry ik krijg het er niet uit Voor het beter hobbywerk zijn er zat alternatieven. Ik heb een delta schuurmachine van de gamma. geen topper maar wel gewoon goed voor dhz. Dan is er nog een Holtzer bandschuurmaschine, een 2e handsje (Duits topmerk). Voor de rest is er nog een excentrisch model van de ops: Lidl :lol: zeker geen toppertje maar daar is de prijs ook niet naar. Met dit allegaartje kan ik eigenlijk alles wel aan. Geen topmerken maar ook geen topprijs.Gaat er een kapot dan koop ik er ook weer een in die prijsklasse.

Wat moet jij hier nu mee ???? Misschien helpen meer vragen je vanzelf naar een antwoord toe.

Succes met je keuze Hugo

Forum Rechten