Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Tafeltje voor klein aquarium.

Hallo
    ben nu 2 avondjes bezig geweest met een tafeltje.
    Hij is nog niet af maar wou jullie toch wat foto's laten zien.

De werkplek , let niet op de troep ops:

Het tafeltje , de latjes zijn van eiken en de poten enz. zijn van vuren.
    Helaas heb ik nog geen langgatboormachiene dus ik kon geen pengat gebruiken.

Groetjes Remon

Re: Tafeltje voor klein aquarium.

Voor pengat heb je toch niet persé een langgatboor nodig? Mijn eerste heb ik met hamer, zaag en beitel gemaakt.

Maar het ziet er best netjes uit hoor, zelfs met die schroeven :mrgreen:

Hoi!

Je bent leuk bezig!

Een paar kleine dingen:
    - Heb je hoek ijzeres gebruikt om het geheel te verstevigen? Ik snap dat je het gedaan hebt, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Je moet de constructie zo maken dat je geen metaal nodig hebt! Als je tips nodig hebt dan roep maar!

-De schroefen zou je kunnen afdekken met houten proppen. Nog beter is het als je helemaal geen schroefen zou gebruiken.

- De tafel lijkt nogal smal en hoog, Als je er een aquarium op zet wordt deze erg top zwaar. Ik neem aan dat deze tegen een wand geplaatst wordt?

groeten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Surfie
    Voor pengat heb je toch niet persé een langgatboor nodig? Mijn eerste heb ik met hamer, zaag en beitel gemaakt.
    Hallo , klopt dat kan wel maar i kzal eerlijk zeggen dat ik gewoon te lui ben om het met de hand te doen ops:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TH0M
    Hoi!

Je bent leuk bezig!

Een paar kleine dingen:
    - Heb je hoek ijzeres gebruikt om het geheel te verstevigen? Ik snap dat je het gedaan hebt, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Je moet de constructie zo maken dat je geen metaal nodig hebt! Als je tips nodig hebt dan roep maar!

-De schroefen zou je kunnen afdekken met houten proppen. Nog beter is het als je helemaal geen schroefen zou gebruiken.

- De tafel lijkt nogal smal en hoog, Als je er een aquarium op zet wordt deze erg top zwaar. Ik neem aan dat deze tegen een wand geplaatst wordt?

groeten
    Klopt dat heb ik uit hoekijzers gedaan omdat dit tafeltje tussen mn bed en de muur komt en je het toch niet weer ziet .

De schroeven ga ik inderdaad ook nog afdekken maar dat zullen jullie vanzelf zien

En inderdaad hij komt tegen de muur aan dus hij word wel stabiel

Groetjes Remon

ik zou tussen het blad en aqurium wel piepschuim tussen doen gezien het glas anders gaat scheuren met alle gevolgen van dien.

Hoi Remon,

Ik dacht dat dit meer een aanlooop was naar andere meubel projecten vandaar mijn tips. Maar als je eenmalig iets nodig hebt om je aquarium op te zetten, dan zou ik ook geen moeite doen!

Forum Rechten