Open kast van underlayment, welke verbindingen?

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Bedankt weer :). Voor die randen gaat het om de verlijmde plaat, dus twee keer gaat niet zo automatisch maar alsnog prima te doen.

Schuurpapier dan maar wat bijbesteld, alleen de 180 was natuurlijk weer op.. ;). Is alleen 240 ook goed tussen de lagen door?

tussen de lagen hoef je alleen maar licht met P240 op te schuren. P180 gebruik ik soms alleen nog op de primer en dan gelijk de rest met P240. Dit kun je ook best met een schuurkurk en handarbeid doen.

Goed dat je zorg besteed aan de afwerking, maar houd wel in het oog dat het een kast uit underlayment is. Het blijft functioneel/industrieel dus helemaal strak hoeft niet.
 

DeSchaduw

Nieuw lid
2 apr 2020
10
0
Dat laatste klopt natuurlijk, maar het is voor mij deels ook een 'leerproject' dus ik wil graag weten wat en waarom :). Daarnaast, als het uiteindelijk wit is ziet het er ook weer niet zo industrieel uit als met kaal underlayment lijkt me.

Maar ik weet genoeg om dit weekend verder te kunnen, als mijn bestelling op tijd komt tenminste ;).
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.119
243
Goeree-Overflakkee
Tussen de lagen kan ook met een schuurpad. Een soort schuurspons. Daarmee gaat het schuren veel sneller dan met schuurpapier. Even uitkloppen en het gaat lang mee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.