Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onze eerste Vlak/Vandikebank

Hallo
    Sinds vrijdag hebben mn pa en ik onze eerste machiene gekocht.
    De machiene is egt nog in nieuwstaat en schaaft erg fijn .
    Het is de Electra Beckum HC 260 , in de toekomst willen we er ook nog een langgatboor opzetten.
    ook hebben we er een fijnstofafzuiging bij gekocht ( electra beckum SHP 1100).

Als vlakbank

Als vandiktebank

Alleen nu heb ik het idee dat de vandiktebank niet helemaal haaks is.
    Iemand enig idee of we er wat aan kunnen stellen?

Re: Onze eerste Vlak/Vandikebank

ziet er goed uit! Ik wil daar ook de plek voor hebben..

maar doe me een plezier en schrijf echt met 'ch' ipv 'g'?

Surfie , als ik er aan denk zal ik egt in vervolg met ch schrijven

Zoeen heb ik ook, de mijne is iets ouder geloof ik. De vandiktetafel hoog laag aandrijving gaat via een ketting onderaan de machine. Die ketting loopt over vier tandwieltjes, op elke hoek een. Aan die tandwieltjes zit een draadspindel en die draait weer in een soort moer die aan de tafel vastzit. Afstellen doe je door eerst de ketting los te maken. Vervolgend draai je met de hand alle spindels tot de tafel mooi gelijk staat. Ik meet dat door een blokje te maken en tussen de tafel en de ronde stalen dwarsverbindingen te klemmen. Als dat op elke hoek dezelfde klemming geeft, dan is het goed. Vervolgens friemel je de ketting er weer op. Helemaal perfect wordt het nooit, had je maar een duurdere machine moeten kopen :lol:

Forum Rechten